مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

خواص شگفت انگیز طلا

| چهارشنبه, ۷ آذر ۱۳۹۷

ویژگی‎های طلایی طلا !

     طلا شگفت انگیزترین فلزیست که بشر در طول زندگی خود با آن مواجه شده است چرا که هر چه از تاریخ کشف طلا می‎گذرد نه تنها از جایگاه فلز طلا کم نمی‎شود بلکه این فلز کاربردی تر و مورد استفاده بیشتری قرار می‎گیرد. که امروزه بر درمان بسیاری از بیماری‎ها شفاست؛ بیماری‎هایی مانند: فشار خون، سوزش دستگاه گوارش و از همه مهم تر سرطان... در این مقاله ویژگی‎های طلایی طلا را از گذشته تا به امروز به صورت خلاصه و مفید بیان کرده‎ایم چرا که اگر می‎خواستیم همه را به صورت کامل شرح دهیم کتابی قطور می‎شد؛ همچنین در این مقاله در طلامگ به شرح مختصری از چگونگی درمان بیماری سرطان با طلا پرداخته‎ایم.

خواص شگفت انگیز طلا

خواص شگفت انگیز طلا

     در طول تاریخ از فلز طلا بیشتر به عنوان زیورآلات آن هم برای پادشاهان و خانواده‎های اشراف استفاده می‎شد اما رفته رفته از این فلز ارزشمند در هر علم و صنعتی استفاده کردند؛ که مهم ترین آن علم پزشکی و دارو و درمان است، مصنوعات طلا و خود طلا از دیرباز در سلامت انسان نقش مهمی داشته و دانشمندان مختلف ایرانی در مورد خواص درمانی طلا نظراتی داشته‌اند: 


     بیشتر بخوانید: مصارف استفاده طلا

  •      از نظر ابن سینا و ابوریحان طلا به دل نیرو بخشیده و دارای طبیعت گرم و تر است و اگر با آن بر روی پوست داغ زنند، عفونتی به همراه ندارد. همچنین سرمه کشیدن با میل طلا فواید بسیاری دارد. این اعتقاد نیز وجود دارد که سیاه شدن حلقه طلا بر روی انگشت دست می‌تواند نشانه بیماری صاحب آن باشد.

چرا طلا پوست را سیاه می کند


  •      پژوهش‌های علمی نشان می‌دهد طلا روی گلبول‌های بدن مردان اثر نامطلوب می‌گذارد، اما روی گلبول‌های زنان بی‌تاثیر است و علت آن را وجود لایه چربی میان پوست و گوشت زنان می‌دانند که این لایه مانع تاثیر تشعشعات طلا روی گلبول‌های قرمز خون می‌شود.


  •      برخی افراد ممکن است به طلا حساسیت داشته باشند و اگر به مدت طولانی در مجاورت آن قرار گیرند، آثار نامطلوبی به صورت سوزش دستگاه تنفس، خارش وقرمز شدن پوست در آنان بروز می کند. این افراد باید از زیورآلات پلاتین (طلای سفید) با خلوص بالای ۹۰درصد که کمتر موجب حساسیت می‌شود، استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: پیرکاردین یکی از موفق ترین ها

  •      بر اساس تحقیقات دانشمندان، طلا روند فعالیت ارگانیسم بدن را تسریع می‌کند، موجب بهبود بیماری‌های قلبی می‌شود و فشار خون را پائین می‌آورد.

اما درست برعکس طلا، نقره فشار خون را بالا می‌برد؛ و به همین دلیل در طب سوزنی شرق برای بخش‌های مختلف بدن از سوزن‌های طلایی و نقره‌ای استفاده می‌شود.


خواص شگفت انگیز طلا


  •      دانشمندان توصیه کرده‌اند افرادی که مبتلا به زخم معده یا بیماری‌های دیگر معده می‌باشند، از طلا استفاده کنند. ولی اگر افرادی که عصبانیت و تندخویی دارند، نقره و زیورآلات نقره به کار برند.


                                      بیشتر بخوانید: طلا را بهتر بشناسیم


     مطلب مهمی که در این رابطه وجود دارد این است که پزشکان ترکیب طلا و نقره را توصیه نمی‌کنند و به استفاده مجزای آن ها اعتقاد دارند:


  •      از طلا وترکیبات آن می‌توان در بهبود بیماری‌های مزمنی چون آرتریت روماتیسمی، آبله و سرخک استفاده ‌کرد.


  •      کاربرد‌های دیگر طلا در دندانپزشکی به علت انعطاف پذیری خوب و پایداری آن در برابر خوردگی شیمیایی از آلیاژ طلا به خاطر نرمی آن، در تهیه سیم‌های ارتودنسی، روکش دندان و ماده پرکننده حفره‌های دندان استفاده می‌شود.

با طلا بیماری سرطان هم ریشه کن می‎شود

     فکرش را بکنید روزی که این فلز ارزشمند و گران قیمت جان انسان‎های گرفتار بیماری سرطان را نجات دهد: طی مطالعات متعدد در دهه‌های گذشته، تاثیر ترکیبات طلا در درمان سرطان مورد بررسی قرار گرفت. پروفسور «Leung pak Hing» و همکارانش در دانشگاه دولتی سنگاپور، ترکیب جدیدی از طلا را جهت تولید دارویی با خاصیت ضد توموری در درمان سرطان، بدون وجود عارضه‌هایی چون داروهای مشابه کشف کردند.


خواص شگفت انگیز طلا

چگونه طلا با سرطان مبارزه می‎کند؟

     طلا عنصری است که به ندرت با مواد دیگر واکنش شیمیایی می‎دهد. به هم دلیل در بدن ایجاد واکنش حساسیتی یا ایمنی نمی‎کند، کوچک است و سمی هم نیست.

     نانوذرات طلا یکی از بهترین داروبرهایی است که تا به حال شناخته شده است. این ذرات طلا را می‎توان به یک رزم‌ناو تشبیه کرد. وقتی یک رزم‌ناو به جنگ می‎رود، آن را با انواع و اقسام موشک‎های هدایت شونده مجهز می‌کنند. اگر این رزم‌ناو ذره طلا باشد، یعنی اینکه بسیار کوچک (یک صدم اندازه گلبول قرمز) و رادارگریز است و می‌تواند از موانع طبیعی و فیزیولوژیک بدن یا بافت‌های سخت بگذرد.

     سلول‌های سرطانی، یا همان دشمن، آنتن‌هایی (گیرنده‌هایی) دارند متفاوت با سلول‌های طبیعی، که با آنها رد مواد مورد نظر خود را می‌گیرند. دانشمندان برای مبارزه هوشمند با سلول‌هایی سرطانی از این آنتن‌ها به عنوان نقاط هدف استفاده می‌کنند. به این منظور رزم‌ناو یا همان ریزذرات طلا را با موشک‌هایی که این آنتن‌ها را ردیابی کرده مجهز می‌کنند. به عبارت دیگر مجموعه‌ای از مولکول‌های مختلف روی این ریزذره‌ها سوار می‌شود که هر کدام کارکرد خود را دارد.

     همچنین این رزم‌ناو تجهیزاتی دارد که بتواند خود را به سلول سرطانی برساند و همراه با سلاح‌هایش از دیواره سلول بگذرد (اندوسیتوز)، یا روی سلول سرطانی را نشانه بگذارند که دیگر سلول‌ها و مولکول‌های بدن بتوانند آن را شناسایی کنند. کوچکی این ذرات به آن‌ها امکان می دهد از سوراخ‌های کوچک دیواره سلول‌های سرطانی بگذرد و وارد آن شود.

بیشتر بخوانید: قدیمی‎ترین گنج تاریخ جهان

     گاهی می‌توان از این ریزذرات طلا که وارد سلول شده به عنوان ستون پنجم استفاده کرد که موقعیت دشمن (سلول سرطانی) را نشان می‌دهد و بعد با پرتو لیزر به آن حمله کرد. این پرتو لیزر باعث گرم شدن و جوش آمدن آب درون سلول می‌شود و در آن ایجاد حباب می‌کند. حباب‌ها بزرگ شده و می‌ترکند و به سلول سرطانی آسیب می‌زنند. گاهی هم این ذرات و سلاح‌های همراه مانع از تقسیم شدن سلول سرطانی می‌شوند.

اما این پایان ماجرا نیست..

     به گفته محققان، آن‎ها در این مطالعه خاصیت‎های جدیدی از طلا را کشف کرده‎اند که پیش از این شناخته نشده بود و این یافته‎ها نشان می‎دهد که فلز طلا را می‎توان برای آزادسازی داروها در درون تومورها با ایمنی قابل قبولی مورد استفاده قرار داد، به عبارت دیگر طلا به خوبی و بدون ضرر می‎تواند داروی شیمی درمانی را به داخل سلول سرطانی ببرد.

     با اینکه هنوز به انجام کارهای بیشتر برای استفاده از طلا و این دستگاه روی بیماران نیاز است، ولی همین مطالعه گام بزرگی رو به جلو است و امید می‎رود که بتوان روزی دستگاه مشابهی در انسان‎ها توسط جراحان کار گذاشته شود تا شیمی درمانی را مستقیماً در تومورها فعال کند و اثرهای مضر این نوع درمان در اندام های سالم را کاهش دهد.


بیشتر بخوانید: لطفا طلای مناسب خود را انتخاب کنید


     آن‎ها بر این باور هستند که با رشد و پیشرفت روش های جدید و بهتر پرداختن به داروهای سرطان، مطالعات این چنینی قابلیت بهبود درمان سرطان و کاهش اثرات جانبی را دارد. به ویژه در مورد درمان تومورهای مغزی و دیگر سرطان هایی که فرایند درمان بسیار سخت و پیچیده ای دارند.

     این بود خلاصه ای از خواص بینظیر طلا؛ به راستی که طلا فلزیست علاوه بر گرانبها بودن و خواص صنعتی آن خواص دارویی و درمانی بسیاری دارد که با خوردن و یا حتی از طریق تماس پوستی این خواص به بدن ما منتقل می شود و ما را در بهبود بیماری هایی نظیر سرطان یاری می دهد.


همچنین در طلامگ بخوانید:


انواع مختلف رنگ طلا

انواع رنگ های مختلف طلا


ست کردن مادر با دختر

ست طلا و جواهرات با عزیزانتان


جاجواهری

جاجواهری و جعبه طلا و جواهرات

نظرات  (۲)

چه جالب از هر ویژه گی طلا یک مقدار گفته شده باز هم مقاله، مقاله است و نوشته برای خواندن  و من خواندم .

طلا ب نظر من طلا خیلی ویژه گی های قدرت مند و ویژه ای نسبت به فلزات دیگر دارد مادر بزرگم هر وقط کسی می ترسید فورا النگوش رو می انداخت توی یک لیوان آب می داد به طرف بخوره البته فکر کنم خیلی هم اون النگو تمیز نبود حالا به نظر شما این چیزها الکی یا پشتوانه علمی داره؟

پاسخ:
سلام دوست عزیز البته در اینکه اون الگو استریل نبوده شکی نیست من هم در این مورد خواندم  در بعضی جاها گفته شده که طلا الکترون آزاد دارد و در آب الکترون آزاد می کند و بر روی اب تاثیر می گذارد ولی جنبه ی علمی که پزشکان تایید کنند نه پزسکان تایید نمی کنند.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی