مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

چرا طلا پوست را سیاه می کند

| دوشنبه, ۲۲ مرداد ۱۳۹۷

طلا موجب سیاه شدن پوست من شد !

     شاید شما که این مقاله را می خوانید؛ شرایطی که داشتم را به خوبی درک کرده اید، و مطمئنا این سوال را بارها از خود پرسیده اید: چرا طلا و جواهرات من سیاه شده و یا چرا طلا پوست من را سیاه می کند ؟!

چرا طلا پوست را سیاه می کند

 

     داستان از آن جا شروع شد: من یک انگشتر طلا بسیار دوست داشتنی خریدم، طرح انگشتر را بسیار دوست داشتم و به همین خاطر همه جا آن را به دست می کردم، تا این که بعد از چند روز متوجه سیاهی انگشتر و پوست خود شدم.

     آن را شستم و دوباره از انگشتر طلا استفاده کردم، اما دوباره و دوباره طلا و پوست من سیاه شد.

     من خوب می دانستم که طلا با آب واکنش نمی دهد، پس این سیاهی ها به دلیل تماس انگشتر با آب نبود. با خود فکر کردم: حتما به طلا آلرژی و حساسیت دارم. به پزشکی مراجعه کردم، او گفت: واکنش های آلرژیک در بدن من بسیار خفیف است. پس سیاهی پوست من با طلا زیر سر آلرژی نبود!

     پس چرا پوست و انگشتر طلای من سیاه می شد؟! (جواب؟ علم!)

    بله؛ علم جواب همه سوال ها را می دهد. پس تحقیق را شروع کردم و خیلی سریع جواب خود را دریافتم. چرا طلا و پوست من سیاه شد؟ به تازگی از یک کرم ضد آفتاب معدنی حاوی اکسید روی استفاده می کردم. اکسید روی یک جز مشترک و بسیار مفید در بسیاری از لوازم آرایشی است، علاوه بر آن یک ساینده بسیار ملایم برای طلا ست.

     از آنجا که طلا و نقره فلزات نرم هستند، بنابراین به راحتی دو عامل هوای گرم و کرم ضد آفتاب، ذرات کوچک فلز را از انگشتر پاک کرده و باعث سیاهی طلا و پوست من شده بود.

راه حل من! 

     به دلیل آفتاب زیاد، نمی توانستم کرم ضد آفتاب خود را کنار بگذارم. و همچنین انگشتر خود را بسیار دوست داشتم. بهترین راه حل، ساده ترین آن است: به محض سیاه شدن انگشتر طلا و پوست خود، دست و طلای خود را می شستم و از شر سیاهی ها خلاص می شدم. و همچنین می توانید بر روی طلا و جواهرات خود، برق ناخن بزنید تا دیگر نه طلا و نه پوست شما سیاه شود.

 

چرا طلا پوست را سیاه می کندچرا طلا پوست را سیاه می کند

 

     در ادامه بهتر است برای آن که طلایی براق داشته باشید: مقاله راهکار های براق کردن طلا را بخوانید.

چرا طلا پوست را سیاه می کند؟

     همانطور که در خاطره بالا گفته شد طلا در سیاه شدن پوست شما، خود بی اثر است. و به تنهایی در تغییر رنگ پوست و ایجاد سیاهی بر پوست بی تاثیر است. چون طلای خام فلزی نرم است و برای ساختن طلا و جواهرات از آلیاژ های طلا استفاده می کنند. بله، همین فلزاتی که با طلا ترکیب می کنند نیز می توانند مسئول تغییر رنگ و یا سیاه شدن پوست شما باشد، نه خود طلا. در ادامه به برخی از دلایل دیگر تاثیر طلا بر پوست اشاره می کنیم.

 

چرا طلا پوست را سیاه می کند

طلای 14 عیار

     اگر طلای شما سیاه شده و یا پوست دست شما را سیاه کرده، امکان دارد عیار پایینی داشته باشد. طلای 14 عیار به دلیل داشتن درصد بیشتر فلزات دیگر نسبت به طلا، پوست را سیاه می کند. همچنین که خود طلا نیز به مرور زمان سیاه و کدر می شود. اما مگر طلای 14 عیار در بازار ساخته و عرضه می شود؟!

     باید بگوییم خیر. در ایران عیار طلای استاندارد برای ساخت، 18 است؛ درست است که عیار 18 بالاترین عیار برای طلا نیست اما کشور ایتالیا  نیز که مرکز تولید طلای جهان شناخته شده است برای ساخت طلا از عیار 18 استفاده می کند. اگر چه در این روز ها که قیمت طلا رو به افزایش است و همگان را نگران کرده، چندی از کاسبان بازار طلا برای پایین آوردن قیمت طلا، ساخت طلا و جواهراتی با عیار 14 را پیشنهاد داده اند که البته این پیشنهاد سریعا رد شد.

     در ضمن به یاد داشته باشید برخی طلاهای خارجی با عیار 14 ساخته شده اند. کشورهایی مثل آلمان، انگلیس، روسیه و برخی از مناطق آمریکا طلای عیار 14 تولید می کنند، اگر طلای شما ساخت این کشور ها باشد به دلیل عیار آن ممکن است طلا سیاه شود و پوست شما را نیز سیاه کند.

مس

     اگر شما پوست طبیعی دارید، ممکن است با فلز مس Copper که در ترکیبات طلا است، واکنش نشان دهد؛ و رنگ سبزی روی پوست شما ایجاد شود. و این رنگ بر پوست شما در شرایطی که هوا گرم و یا مرطوب باشد دو چندان می شود.

     حال اگر پوست شما از طلا و جواهر سبز شده است، طلا و جواهر را بردارید، پوست دست خود را بشویید و برای جلوگیری از این اثر جانبی طلا، بهتر است از طلای با عیار 18 و با کیفیت بهتری استفاده کنید.

چرا طلا پوست را سیاه می کند

نیکل

     تماس نیکل Nickel با پوست، واکنشی شبیه مس را به دنبال دارد اما به جای رنگ سبز، رنگ سیاهی بر پوست شما به جای می گذارد. فلز نیکل معمولا در مصنوعات طلا و جواهراتی با کیفیت پایین تر استفاده می شود. که در گذر زمان اگر روکش طلای آن قطعه از بین رود، پوست شما در معرض نیکل قرار می گیرد و سیاه می شود.

فقر آهن

      به گفته ChainzOnline.com ، تغییر رنگ پوست ناشی از طلا گاهی به کمبود آهن یا کم‌خونی افراد بر می گردد به این صورت که کمبود آهن باعث اسیدی شدن خون شما می شود. و هر چقدر PH خون اسیدی تر باشد، واکنشی به دلیل وجود مس یا نیکل در آلیاژ طلا، رخ می دهد و موجب می شود طلا پوست شما را سیاه کند.

 

چرا طلا پوست را سیاه می کند

عوامل خارجی

     به گفته سایت Skincare-News.com برخی از عوامل بیرونی که بر سیاه شدن رنگ پوست با طلا دلالت دارد:آنتی بیوتیک ها، باقی مانده مواد صابونی، عطر ها، انواع ادکلن ها و مواد شوینده هستند. این مواد باعث ایجاد واکنش های آلرژیک و شیمیایی می شود و در نهایت شما شاهد سیاه شدن پوست خود با طلا خواهید بود.

     حتی پختن غذا! بله درست خواندید؛ پختن غذا نیز عاملی موثر در سیاه شدن پوست شما که در مجاورت طلا قرار دارد، است. مثلا خرد و سرخ کردن پیاز، موجب سیاه شدن پوست شما و همچنین خود طلا و جواهرات شما می شود. البته هر مواد غذایی چرب و اسیدی این پیامد را به دنبال دارد.
 می توانید راهکار های براق کردن طلا را در این مقاله بخوانید.

دراماتیت تماسی

     دراماتیت تماسی یک واکنش آلرژیک و حساسیت به طلا است که به زبان ساده تر این گونه تعریف می شود:
سیستم ایمنی بدن به محض تماس با چیزی، (مثل: طلا و جواهرات نیکل دار، آلیاژهای دیگر طلا، سگک کمربند و ...) گمان می کند بدن مورد حمله قرار گرفته و از خود عکس العملی نشان می دهد که به شکل کهیر و اگزما (دراماتیت تماسی) ظاهر می شود.

 

حساسیت به طلا

واکنش های مختلف افرد به طلا

     سخن آخر: همیشه به یاد داشته باشید سیستم واکنش هر فرد به فلزات و آلیاژ های طلا با فرد دیگر متفاوت است. پس اگر یک قطعه طلا پوست شما را سیاه کرد، دلیل بر این نیست که بر پوست دیگران نیز همین اثر را بگذارد. فقط بهتر است نوع پوست و حساسیت های خود را بدانید؛ اگر فردی حساس هستید از طلا و جواهرات مرغوب استفاده کنید و اگر طلایی پوست دست شما را سیاه کرده، سیاهی را با آب و صابون بشویید و نگران هیچ چیز نباشید.

در طلامگ بیشتر بخوانید:

گوشواره برای صورت گرد

بهترین و مناسب ترین مدل گوشواره برای صورت شما

 

گردنبند شیک

لطفا طلای مناسب خود را انتخاب کنید!

 

جورجیو آرمانی

جورجیو آرمانی، یکی از موفقترین ها

نظرات  (۴)

متن خیلیی خوبی بود و روش قشنگیم استفاده شده بود توضیحاتم کامل.خسته نباشید
این مشکل برای من پیش اومده بود و واقعا نمیدونستم که از طلاس دور مچم کاملا به شکل اگزما دونه های قرمز شده بود
ممنون از سایت کاملتون
پاسخ:
با سلام
من از شما ممنونم که به بلاگ خودتون طلامگ میایین و از مطالبش استفاده می کنید.

باسلام و خسته نباشید من وقتی مدت طولانی مثلا از صبح تا شب حلقه ام دستم باشه پوست دستمو سیاه میکنه دقیقا هم جای حلقه سیاه میشه ,آیا طلاش ناخالصی داره که اینجوری میشه اولین روز که حلقه مو دستم کردم کاملا دور انگشت من سیاه پررنگ شد ولی بعد من با یک دستمال مرطوب پاکش کردم سیاهی که دور انگشتم میشه کمتر شده درضمن من حلقه مو سایزشو کوچیک کردم ممکنه برای همین باشه که دور انگشت منو سیاه میکنه چون همسرم که حلقه شو دست میکنه برای اون سیاه نمیشه.
پاسخ:
سلام دوست عزیز
بله میتونه به دلیل کیپ بودن حلقتون باشه چون وقتی که حلقه یا انگشتر خیلی کیپ باشه جای حلقه بیشتر عرق میکنه و فلزات دیگری که با طلا آلیاژ شده اند به دلیل اسیدی بودن عرق بدن، پوست شما را سیاه کرده باشد.
اما اگر حلقه ی شما عیار پایین باشد و ناخالصی بیشتری داشته باشد باید آن را با عیار سنج یا به وسیله ی سنگ محک موجود در طلا فروشی ها بسنجید.
البته همیشه سیاه شدن پوست با طلا به معنای ناخالصی و پایین بودن عیار آن نیست گاهی به دلیل حساس بودن پوست شماست.

سلام خسته نباشید برق ناخن به فکرم نرسیده بود، ایول دمتون گرم من حتی برق ناخن رو به بدلیجاتای خودم زدم و رنگشون ثابت موند خیلی عالی بود ممنون از این ایدهای که اینجا نوشتین تازه برق ناخن باعث شد تا زیورآلاتم شفاف تر و براق تر به نظر برسند. یه مقالهی خوبه دیگه داشتین درمورد چه مدل گوشواره ای به چه صورتی میاد اونم خیلی عالی و کارآمد بود مرسی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی