مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

آیا برند کارتیه(cartier) را می‌شناسید.

قبل از اینکه بخواهم در مورد این برند اطلاعات کسب کنم و در این مقاله جای دهم فکر می‌کردم که نام کارتیه ( صحیح آن کارتیر است. ) فقط به دستبند و زنجیر و سرویس‌هایی که از حلقه‌های در هم رفته ساخته شده تعلق دارد، که در بازار به صورت ریزبافت و درشت بافت دیده بودم در صورتی که این باور غلط ازآب درآمد. نه تنها این نوع زنجیرها به کارتیه معروف است بلکه نام کارتیه متعلق به یک کمپانی بزرگ و بین‌المللی است که در آنجا همه کس دست به دست هم داده‌اند تا هر چیزی را به بهترین نحوخلق کنند. در این نوشته در مورد تاریخچه این برند و گران‌بهایی آن و نوع مشتریانی که از این برند استفاده می‌کنند، چگونگی تشخیص این برند از تقلبی خودش وهچنبن معرفی سفیرآخرین گالری که حس ششم نام گرفته صحبت می‌کنیم.

زنجیرکارتیه

نام کارتیه متعلق به یک شرکت بزرگ طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات و ساعت می‌باشد، دفتر مرکزی آن، در شهر پاریس، فرانسه قرار دارد. شرکت کارتیه در سال 1847 توسط لویی کارتیه تأسیس شد. و نزدیک به هجده سال در اختیار این خانواده بود تا اینکه توسط شرکت سوئیسی ریشمون (Richemont) خریداری شد، در حال حاضر کارتیه یک شرکت تابعه متعلق به شرکت ریشمون است.
در این سالها برند کارتیه لقب جواهرپادشاهان را از طرف پرنس‌های والس گرفت و همین‌طور در سال 1904 امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس را از پادشاه ادوارد ششم دریافت کرد. بد نیست در مورد تاریخچه این برند بسیار معروف که در جهان همتا ندارد بدانیم.

 

مختصری ازتاریخچه برند کارتیه ( کارتیر )

ما در نوشته‌ها و مقالات کلمهُ کارتیه را هم به این صورت می‌بینیم و هم به صورت کارتیر. باید بگوییم که کارتیر برند یک شرکت فرانسوی است و با توجه به تلفظ  فرانسوی‌ها کارتیه تلفظ صحیح‌تری برای این کمپانی بزرگ است. کارتیر در نوع لهجهُ انگلیسی صحیح است پس هر دو نوشتهُ کارتیه و کارتیر درست است.

سرگذشت این شرکت مشهور، خیلی جالب و مفید است. چگونه یک وسیله‌ای ساخته می‌شود، اوج می‌گیرد و پس از سالها در اوج می‌ماند. بیش از یک قرن نام این برند به عنوان یک برند معتبر در طلا و جواهرات باقی ملنده است.
لویس فرانکویس
(Louis Francois) در سال 1847 شرکت کارتیر را تأسیس کرد و خود رئیس کارگاه شد. بعد از آن آلفرد (Alfred)، پسر فرانکویس مسئولیت کارگاه را در اختیار گرفت. اما در حقیقت این پسران آلفرد بودند که کارتیر را به یک برند جهانی تبدیل کردند. در سال 1907 در شرکت کارتیر ساعت هایی با برند کارتیر به جهان عرضه شد وبه یکی از مشهورترین ساعتها تبدیل شد. در سال 1923 کلکسیونی ازجواهرات نقره با برند کارتیر ارائه گردید، این جواهرات به دلیل سبک خاص و ارزان بودن مورد توجه زیادی قرار گرفتند. تا اینکه پس مرگ پیر کارتیر (Pierre Cartier) در سال 1964 برند کارتیر در پاریس توسط شرکت سوئیسی ریشمون خریداری شد.

و همچنین دفاتر کارتیردر لندن و  نیویورک در سال 1974 خریداری شدند و کارتیر مونته  (Cartier Monte) تأسیس گردید. کارتیر مونته در حال حاضر یکی از بزرگترین برندها در تولید و طراحی جواهرات است که بیشتراز 200 شعبه در سراسر دنیا دارد.

 

ساعت کارتیر

ساعت کارتیر در سال 1904 به کمک یک خلبان به شکل مربع ساخته شد تا در پروازها دچار مشکل نشود همین باعث شد ساعت کارتیر به یکی از برندهای خیلی خوب در بین خلبان‌ها تبدیل شود و تنها در مدت چهار سال پس از تولید این ساعت به یکی از مدل ساعت‌های معروف دنیا تبدیل گشت.

جالب است بدانیم که کمپانی کارتیر فقط منحصر به ساعت و جواهرات نیست بلکه این برند شامل محصولات چرمی، خودکار و شال و روسری است و در سال 1981نیز ادکلن‌های زنانه و مردانه را به بازار جهان معرفی کرد، به‌طوری که معروفیت این شرکت در زمینه ادکلن هم سطح است با مشهوریتش در زمینه جواهرات و ساعت در دنیا، لازم است از کلکسیون این برند جهانی وقدیمی بگوییم که نمادی از پلنگ دارد که روی هر محصولی از کاتیر دیده می‌شود.

چه شد که نماد پلنگ بر روی محصولات کارتیر آمد؟

این داستان در سال 1917 رخ می‌دهد:  لویی کارتیر (Louis Cartier)  یک جاسیگاری با طرح پلنگ به یکی از دوستانش که از قضا طراح بود می‌دهد، چندی نمی‌گذرد که این دوست به جمع طراحان کارتیر می‌پیوندد در همان موقع بود که تصمیم گرفت از این نماد استفاده کند و با یک حلقه ساخته شده با نماد پلنگی که از طلای زرد بود کلکسیون را پایه‌گذاری کرد. تا به امروز صد سال از تولید اولین محصول می‌گذرد، کارتیر صدمین سال را با این نماد جشن می‌گیرد.  همچنان کارتیر یکی از برندهای با ارزش و معتبر در دنیا است که طلا، جواهرات و ساعتهای لوکسی دارد.

اگشتر مردانه کارتیر

 مشتریان برند کارتیر چه کسانی هستند؟

ا مشتریان کارتیه از اشخاص مشهور و بیشتر از خاندان سلطنتی در جهان بودند، خانواده‌های سلطنتی اسپانیا، پرتقال، روسیه، یونان، صبرستان، بلژیک، رومانی و خاندان سلطنتی فرانسه (اورلینز) به عنوان مشتریان خاص برند کارتیر شناخته شدند. تمام هنر سازندگان برند کارتیر این بود که برخی از طرح‌های این برند معروف تنها یک بار برای اشخاص ومطرح جهان طراحی شده است. تک بودن طرح‌ها باعث در اوج ماندن این برند است. از کارهای منحصر به فردی که شرکت کارتیر انجام داده می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

کمپانی کارتیه 27 تاج برای مراسم ادوارد ششم  (Edward VI) ساخته است، همچنین تاج و گردنبند رویال پیرل است که با مروارید درشت تزئین شده این تاج برای مادر بزرگ ملکه الیزابت ساخته شده و نسل به نسل در خانواده گشته است، گردنبند کروکودیل با الماس‌های زرد وزمرد برای ماریا فلیکس  (Maria Felix ) و یا گردنبند یاقوت و الماس نیکلاس ( Nicholas ).

چرا تا به امروز برند کارتیه گرانقیمت و مطرح مانده است؟

شرکت کارتیر با طراحان برجسته و بروزی که دارد و طرح، نوع سنگی که در جواهرات بکار می‌برد همیشه حرف اول را می‌زند و منحصر به فرد عمل می‌کند، طرحهای بی‌نظیر کارتیه مورد توجه اشراف و خانوادهای بزرگ کشورهای مختلف قراردارد وهمین‌طور کیفیت جواهراتشان در نوع خود نظیر ندارد و از طلای زرد و طلای سفید از نوع پلاتین استفاده می‌کند. مهمترین دلیلی که این برند همیشه مطرح مانده برای جلوگیری از تقلب در مدلهای معروف هر محصول را با یک کد منحصربه فرد شماره گذاری کرده است. همه این عوامل باعث شده جواهرات تا به امروز لوکس و ارزشمند باقی بماند.

صحبت‌های جالب مدیر طراحان شرکت کارتیر با گلشیفته فراهانی ( بازیگر معروف ایرانی ).

مدیر طراحان کارتیردر گفتگویی با خانم گلشیفته فراهانی درباره چگونگی طراحی جواهرات صحبت کردند و گفتند: مأموریت اصلی این برند کشف زیبایی‌ها است و دوست دارند کارهای شرکت طوری باشد، وقتی استفاده می‌شود جوری منعطف روی بدن باشد که انگار برای آن شخص ساخته شده است. اگر کارتیر فقط یک تخصص داشته باشد و مدام به آن فکر کند آن تخصص زیبایی است، هر وقت می‌خواهند طرحی را بزنند باید سنگهای شرکت کامل باشد تا بتوانند طرحی راحت و زیبا خلق کنند.  نظر خانم  گلشیفته  فراهانی این بود که: «هر موقع به یکی از جواهرات نگاه می‌کنیم در عین حال که زیبا و جذاب و متفاوت هست باز هم  معلوم می‌شود، یکی از برندهای کارتیراست.» لازم است بگوییم این بازیگر به خاطر خصوصیات جذابی که دارد به ظرافت شهرت پیدا کرده است برای همین شرکت کارتیر بر آن شد تا خانم گلشیفته فراهانی را سفیر برند کارتیر بخواند.

انگشتر کارتیر

 

چرا گلشیفته فراهانی سفیر گالری حس ششم شد.

خانم گلشیفته فراهانی متولد تهران هستند. بازیگر، خواننده و موسیقی دان برجسته‌ای است. او جزو سلبریتی‌ها ست وجایگاه خود را روی فرش قرمز پیدا کرده و توانسته است خود را از طریق سبک ظرافت به دنیا بشناساند و از طرفی شخصیت چند وجهی وی او را به تجسم کامل جواهرات کارتیه تبدیل کرده است. گالری حس ششم کارتیر دارای هفت قطعه است پبج گردنبند و دو انگشتر که عکس دو  نمونه از این قطعه‌ها را برای شما می‌گذاریم. این گالری با طراحی منحصر به فرد و بسیار چشمگیر بیانگر یک فرم هنری با قدرت و حساس بوده که سفیر خود را هم پیدا کرده است.

انگشتر کارتیر با سنگ یاقوت

گردنبند کارتیر

 فرق بین کارتیر اصی و تقلبی درچیست؟

علاوه بر این که گفتیم: «هر یک از محصولات کارتیه با یک کد انحصاری نامگذاری می‌شوند.» این شرکت یک آرم یا لوگویی مخصوص دارد که در پشت کار حک می‌شود، در کنار آن علاوه بر عیار طلا عدد 750 نیز حکاکی می‌شود که این خود باعث تشخیص طلا اصل از تقلبی است، راه دیگری که باید در نظر بگیریم رنگ طلا است، این در حالی است که کارتیر اصل از ترکیب طلای زرد، پلاتین، آلیاژ مس و طلا ساخته می‌شود و در نوع تقلبی آن از طلای سفید و نقره استرلینگ استفاده می‌کنند، اگر طلا شناس باشیم می‌توانیم این دو را از هم تشخیص دهیم.

آرم کارتیر

تحلیلی از شرکت بزرگ کارتیر

این کمپانی معروف در سراسر دنیا نشان داده است،  برای موفق شدن باید تلاش کرد و بهترین‌ها را بدست آورد، و در اوج ماند با وجود رقیب‌های زیادی که در اطرافمان وجود دارند. وقتی این شرکت از بهترین و باهوش‌ترین انسانها استفاده می‌کند پس بهترین مشتریها را بدست می‌آورد. برای بهترین شدن باید بهترین بود. این شرکت نه تنها در طلا و جواهر نفر اول است بلکه در هر چیزی که ساخته نفر اول مانده است انواع ادکلن‌ها دستبند‌ها وست‌های نقره و استیل و حتی طلا‌هایی که برای افراد معمولی جامعه با هزینه‌های مناسب ساخته است.

در طلا مگ بیشتر بخرانید.

درمان پوست با طلا

گرانقیمت ترین دندان، دندان طلا

 

 

نظرات  (۳)

  • زیبا درخشان
  • من که میگم یه برند معروف خودش معروفه حالا دیگه سفیر می‌خواد جه کنه نمی‌دونم چرا این گلشیفته فراهانی رو بزرگش کردید.

  • دیوانه طلا
  • برند کارتیر خیلی معروف است و تقریبا همه آن را می شناسند ولی در این مقاله با مدل های بیشتری آشنا شدم و به این برند نزدیک تر شدم

    برند کارتیه هم یکی از برند های خوشنام طلا است من همیشه فکر می‌کردم یکی از فقط یک نوع زنجیر هست که به اسم کارتیر می‌شناسند ولی بعدها متوجه شدم کارتیر انواعی از جواهرات را ساخته و اون مدل زنجیر ساخته‌ی ورساچه است .

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی