مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

اصول ست کردن زیورآلات با لباس

| سه شنبه, ۲۱ دی ۱۴۰۰

حرفه‌ای باشید! و حرفه‌ای سِت کنید!

اصول سِت کردن زیورآلات با لباس چیست؟

اصولاً برای سِت کردن لباس با زیورآلاتی انتخاب می‌کنیم باید به نکات متعددی توجه داشته باشیم، اول باید به لباسی که می‌پوشیم نگاه کنیم ببینیم این لباس برای مهمانی که می‌خواهیم برویم مناسب است؟ و همین‌طور نگاهی به زیورآلاتی که می خواهیم با آن لباس ست کنیم و در آن مهمانی بپوشیم بیاندازیم، ببینیم لباس و زیورآلات‌مان به هم می‌آیند؟ اگر کسی تیپ ما را از روبرو ببیند چه عکس‌العملی نشان می‌دهد؟

ست یک لباس سفید با یک پلاک با سنگ سفید

اگر قرار باشد یک لباس شاد بپوشیم و لاکی متناسب با لباسمان به ناخن‌هایمان بزنیم و هرچه زیورآلات ست لباس مان را داریم، بپوشیم بدون هیچ نگاهی به آیینه،  مثل خانم‌های فالگیری که می‌خواهد بروند به مهمانی می‌شویم، در آن لحظه شاید هم با خودمان فکر کنیم چقدر منحصر به فرد هستیم. ولی در مهمانی نگاه‌های چپ، چپ، مردم به ما می‌فهماند که کمی غیر عادی هستیم.

ست لباس سبز با کلی از زیورآلات سبز

کوکوشانلcocochanel  یک طراح فرانسوی معروف به افسانه‌ی مُد می‌گوید: «وقتی آماده شدیم و خواستیم بیرون برویم خود را در آینه ببینیم و یکی از جواهرات را کم کنیم بدون شک بهتر خواهیم دیده شد.» این یعنی توجه دوباره به آخرین تیپی که زده‌ایم، و سعی کنیم زیورآلاتمان را به حدّ مطلوب برسانیم نه اینکه هر چه در خانه داریم به خودمان آویزان کنیم.

چه زیورآلاتی به صورتمان می‌آید؟

قبل از هر چیزی باید موقع خرید هر زیورآلاتی دقّت داشته باشیم که این مصنوعات طلا یا نقره به فرم صورت ما بیاید، معمولاً فرم صورتمان خیلی تغییر نمی‌کند، و جواهراتی ما را بهتر نشان می‌دهند، که به فرم صورت ما بیایند، اگر خانمی صورت گردی دارد از گوشواره و گردنبند گرد استفاده نکند، خانمی با صورت کشیده از گوشواره گرد و گردنبندی که صورت را پهن‌تر نشان می‌دهد استفاده کند. کسانی که دارای صورت‌های درشتی هستند می‌توانند از اکسسوری‌های درشت و کسانی‌ که فرم صورت ظریفی دارند می‌توانند از زیورآلات ظریف و کوچک استفاده کنند.

ست لباس و زیورآلات اسپرت

در اولویت بندی چه نکته‌هایی را رعایت کنیم؟

وقتی می‌خواهیم به مهمانی برویم برای حاضر شدن و رفتن به مهمانی اولویت با لباس است، اول باید لباس مناسب مهمانی آن روز را پیدا کنیم و ست کنیم، یک لباس خوب و راحت بپوشیم بعد نوبت به زیورآلاتی هستند که می‌خواهیم استفاده کنیم مهم نیست زیورآلات ما از مصنوعات طلا باشند یا نقره یا جواهرات سنگدار قیمتی و نیمه قیمتی مهم این است، که از یک طرف ببینیم کدامها به ما می‌آید و با تیپ و شخصیت ما جور هستند، و از طرف دیگر باید بر اساس لباسی که پوشیدیم  زیورآلاتمان را انتخاب کنیم، اگر فردی درون‌گرا و ساکت هستیم باید از زیورآلات درشت و چشم‌گیر استفاده کنیم، اگر برون‌گرا هستیم می‌توانیم از قطعه طلای ریز با سنگ‌های رنگی استفاده کنیم. با ما همراه باشید.

یک ست اسپرت

یک ست لباس مجلسی و جواهرات

چند قطعه طلا برای تیپتان مناسب است؟

برای استفاده کردن از طلا و جواهرات ما نمی‌توانیم تعیین کنیم چند قطعه از طلا و زیورآلاتمان را استفاده کنیم بلکه لباسی که برای مهمانی انتخاب کرده‌ایم تعیین کننده است که ما چه چیزهایی را استفاده کنیم، اگر قد ما 165 یا کمتر است باید از گردنبند‌های کوتاه و تا زیر استخوان ترقوه به گردنمان بی‌اندازیم و اگر قد بلندتری داریم از گردنبندهای خیلی بلند استفاده کنیم، اگر گردنی پر و کوتاه داریم باید از گردنبندی با زنجیر نازک استفاده کنیم برای گردنهای کشیده گردن آویزی با زنجیرضخیم‌تر بهتر است. وقتی لباس تیره پوشیده ایم زیورآلاتی با رنگ‌های طلایی خیلی زیبا هستند، اگر لباس ما خیلی مجلسی و بدون آستین یا با آستین کوتاه است، بهتر است ساعت به دست نکنیم واز النگو و دستبندها ی بیشتری استفاده کنیم. ولی وقتی لباسمان آستین‌دار باشد دیگر نمی‌توانیم خیلی النگو یا دستبند به دست کنیم. همین‌طور برای لباس‌‌هایی که یقه ندارند و باز هستند می‌توانیم از گردنبند‌های درشت و بلند اگر به چهره‌هایمان بیاید استفاده کنیم، این را بدانیم که اگر در طلا و جواهراتمان از یک قطعه‌ی درشت استفاده کردیم بهتر است بقیه جواهراتمان را حول آن قطعه‌ی درشت جواهر بچرخانیم، از قطعات ریزتر و شبیه به قطعه‌ی درشت

 استفاده کنیم.

یک ست لباس سفید با چند ردیف گردنبند طلای زرد

ست زیبای دخترانه با گوشواره کشیده

یقه ی لباس باز وگردنبند گلداردرشت

وقتی لباس ما اسپرت و یقه دار هست باید یک گردنبند با پلاک و زنجیری نازک استفاده کنیم تا میان یقه لباس گم نشود، و می‌توانیم برای دیده شدن از یک انگشتردرشت استفاده کنیم. بهتر است وقتی از زیورآلات سنگ‌دار استفاده ‌می‌کنیم  رنگ سنگ‌های جواهرات هم رنگ لباس یا سنگی که روی لباس کار شده است باشد، در این مورد با ما همراه باشید.

لباس یقه اسپرت و گردنبند ظریف

چه جواهراتی را با رنگ لباس ست می‌کنید؟

سنگ‌ها تزئینات خیلی زیبایی هستند برای دیده شدن برای همین است که خیلی از طراحان لباس ما از سنگ‌ها برای تزئینات روی لباس استفاده می‌کنند، بخصوص روی یقه یا جلوی لباس و یا روی لبه‌های آستین این خود تزئیناتی است که باعث می‌شود از زیورآلات کمتری استفاده کنیم، برای لباسی که روی یقه و مچ آستین سنگدوزی شده است دیگر نیازی به گردنبند و دستبند ندارید می‌توانید از یک گوشواره‌ی میخی سنگ‌دار که سنگش هم‌رنگ سنگ لباس است استفاده کنید و نهایتاً یک انگشتری که همان رنگ را داشته باشد. پس در ادامه‌ی پاراگراف بالا تعداد  قطعات طلایی را دوست داریم استفاده کنیم را نوع لباسمان تعیین می‌کند، هرچقدر لباس ساده‌تر باشد ما از زیورآلات بیشتری می‌توانیم استفاده کنیم. همراه با لباس‌های طرح‌دار نیز نمی‌توان از زیورآلات زیادی استفاده کرد به نظر من دو یا سه قطعه طلا بیشتر نیاز نیست.

لباس صورتی یقه باز با گردنیند درشت

ست لباس سنگدار و گردنبند ست سنگ لباس

لباس مجلسی با سنگ های سبز و گردنبند ست لباس

 زیورآلات با چه نوع رنگ پوستی تناسب دارند؟

علاوه بر مدل لباسی که باید به زیورآلات ما بیاید نوع فلز زیورآلاتمون باید به رنگ پوستی که داریم بیاید اگر پوستی سفید داریم از طلای سفید یا کلاً فلزات سفید استفاده کنیم، افراد سبزه رو از اکسسوری‌هایی که زرد و قرمز باشد بیشتر بهشان می‌آید، و بیشتر کسانی که گندومگون هستند زیورآلاتی با رنگ فلز سفید و زرد برازنده‌تر هستند ولی به عقیده‌ی من طلا اگر طلا باشد پس فلزش هم رنگ زرد است.

ست لباس اسپرت با گوشواره ی کشیده

سخن آ خر

در دنیای مد و لباس زیور آلات فقط مصنوعات طلا حساب نمی‌شوند بلکه هر چیزی که بتوان از آن برای زیباتر شدن تیپ مان استفاده کنیم جزئی از زیورآلات به حسلب می‌آیند. مثلاٌ : دستمال گردن، عینک آفتابی، هدبند‌، انواع گلسر‌های زیبا و هر چیزی که جنبه‌ی تزئین داشته باشد و به فرم لباس ما بیاید را می‌توانیم استفاده کنیم.

طی تحقیق و مقاله‌هایی که خواندم به این نتیجه رسیدم که علاوه  براینکه زیورآلاتمان را باید با فرم شخصیت و چهره و تیپ شخصی خودمان انتخاب کنیم، باید حواسمان باشد لباسی را که می‌پوشیم هم با زیورآلاتمان ست شود و هم با شخصیّتمان جور باشد آن وقت است که ما به یک جذّابیّت واقعی می‌رسیم.

ست اسپرت با پلاک و زنجیر بلند و گردنبند کوتاه

بلاگ طلامگ بیشتر از طلا و زیورآلات مقاله می‌نویسد، تصمیم گرفتیم در این مقاله بیشتر از ست زیورآلات با لباسهایمان صحبت کنیم، یک سری عکس‌های خوبی از ست جواهرات با لباس‌ها را قرار داده‌ایم تا شما هم بخوانید، هم ببینید، و بعد می‌توانید تصمیم بگیرید و به ما هم نظر دهید.

 

ست لباس سفید دخترانه با گوشواره با سنگ سفید

ست لباس یقه باز با گوشواره و گردنبند مروارید

گردنبند بلند ولباس ساده

ست لباس یقه ساده با گردنیند درشت و گوشواره میخی

ست لباس با یقه ساده و گوشواره بلند کشیده

 

یقه هفت و چند ردیف گردنبند

 

در طلامگ بیشتر بخوانید:

جواهرات بوچلاتی.

بیست مدل ست و نیم ست منحصر بفرد.

طلا بخریم یا نقره.

نظرات  (۱)

خیلی مهم است که چه لباسی برای یک مهمانی مپوشیم و چه جواهراتی را برای تکمیل یک تیپ استفاده می‌کنیم و بدانیم چه چیزهایی به ما می‍‌آید و از چه رنگ‌هایی استفاده کنیم بهتر است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی