مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

راهنمای جامع از عوارض پِرسینگ (piercing  ) 

عوارض پِرسینگ گوش، بینی، لب و زبان

پرسینگ: یعنی سوراخ کردن، سوراخی که در نواحی مختلف پوست بدن، برای وارد کردن اشیاء تزئینی و جواهرات انجام می‌شود، از رایج‌ترین پرسینگ‌ها سوراخ کردن گوش است، که قِدمَت خیلی زیادی در تاریخ بشریّت دارد. در زمان فرعونیان وجود حلقه در یک گوش نشانه‌ی بردگی بوده است، در قرن 16 میلادی در هند رواج بسیاری پیدا کرد، کم کم پرسینگ را در جاهای مختلف بدن انجام دادند، مانند پرسینگ ناف، لب، بینی و خیلی از جاهای دیگر که ما در طلامگ تصمیم گرفتیم که در مورد رایج‌ترین آنها صحبت کنیم و عوارض آن را نیز بیان کنیم زیرا چند سالی است که انواع پرسینگ‌ها در ایران مُد شده، بدون اینکه به عوارض آنها توجهی شود این کار برای زیبایی انجام می‌شود و بین نوجوانان و جوانان ما همه‌گیر شده است. متأسفانه کسانی هستند که با کوچکترین آموزش‌ها تبلیغ انجام این‌گونه کارها را می‌کنند و برای جوانان ما خطرات بسیاری را به وجود می‌آورند. در این عکس بخش‌های کم خطری که پرسینگ صورت می‌تواند انجام شود را مشخص کرده است، این عکس مورد تأیید پزشکان هست ولی در فیزیو لوژی همه‌ی انسان‌ها سیستم اعصاب یکی نیست، مراقب اعصاب نزدیک به پوست صورتمان باشیم.

نواحی کم خطر در صورت برای پرسینگ

یکی از پرسینگ‌هایی که خیلی رایج است سوراخ کردن گوش است که در مورد آن در پاراگراف بعدی مطالبی گذاشته‌ایم.

پرسینگ گوش

بی‌خطر‌ترین سوراخی که می‌تواند روی گوش انجام شود، سوراخ کردن نرمه گوش است که خیلی آسان و بی‌خطر است ولی نباید در آرایشگاه‌ها و جاهای غیر استریل انجام شود این کار باید توسط متخصصین دوره دیده و درمکان درمانگاهی که فضا را بشود استریل کرد، انجام شود. اگر قرار باشد جاهای دیگر از گوش بخصوص غضروف لاله‌ی گوش سوراخ شود باید خیلی مراقب بود، ممکن است غضروف واکنش‌های آلرژیک نشان دهد مثل: قرمزی وخارش و سوزش پوست همراه با خشکی که می‌تواند ما را دچار عوارضی همچون سرطان پوست بکند. مطلبی را برایتان باز گو می‌کنم، قضاوت کردن در مورد آن با شما: « یک روز برای انجام کاری بیرون رفته بودم، تصمیم گرفتم برای به مقصد رسیدن از مترو استفاده کنم، همانطور که نشسته بودم و مردم را نگاه می‌کردم توجهم جلب شد به خانمی که سوراخ کردن گوش را در یک دقیقه، آن هم در محیط شلوغ مترو تبلیغ می‌کرد من ماندم اگر مهارت ایشان را واقعی حساب کنیم، آیا مترو یک محیط استریل است؟ دیگر قضاوت با شما!»

عوارض جانبی از پرسینگ گوش


یکی دیگراز متداول‌ترین عوارض‌ها عفونتِ جای زخم است، اگر مراقب زخمی که هنگام سوراخ ‌کردن به‌وجود می‌آید نباشیم باعث پیشرفت عفونت درون زخم می‌شود و ما دچار کاهش فشار، تب وترشح چرک از زخم می‌شویم. وقتی درغضروف گوش از پرسینگ استفاده می‌کنیم باید حدود سه ماه از جای زخم مراقبت کنیم حلقه یا گوشواره را تعویض نکنیم و ازموّاد استریل کننده که پزشک به ما معرّفی می‌کند برای بهبود زخم استفاده کنیم.  اینگونه از عفونت‌ها در زیر پوست جمع می‌شوند به یک‌باره خود را نمایان می‌کنند، ما باید مواظب این نوع غافل‌گیری‌ها باشیم.

یکی از عوارض پرسینگ گوش

از حساس‌ترین پرسینگ‌ها سوراخ کردن قسمت‌هایی از بینی است، که می‌تواند مشکلات فراوانی را برای افراد ایجاد کند. با ما همراه باشید.

پرسینگ بینی

جاهایی که می‌شود روی بینی پریسنگ انجام داد، عبارتند از: در گوشت نرم زیر تیغه‌ی میانی، پوست گوشتی اطراف سوراخ بینی یا خود تیغه‌ی میانی مابین سوراخ‌های بینی است. به نظر شما این کار درست است؟ 
همه‌ی پزشکان اعصاب بینی را مثلث خطر صورت نام گذاری کرده اند زیرا انبوهی از مویرگ‌های ریز عصبی درون این مثلث جریان دارند که اگر به دست افراد تازه‌کاری این پرسینگ‌ها انجام شود واین اعصاب قطع شود دیگر هیچ‌چیز قابل جبران نیست. 
ممکن است جای زخم این پرسینگ‌ها عفونت کند و به دلیل وجود رگهای خونی که در بینی فراوانند، این عفونت به عمق بدن برود وفرد را مبتلا به بیماری‌هایی مانند: HIV ، هپاتیتB ، هپاتیت C و کزاز کند، با وجود این بیماری‌ها به نظر من از پرسینگ‌ها استفاده کردن برای زیبایی صحیح نیست، اگر اصرار داشتید این کار را انجام دهید باید به مراکز درمانی و زیر نظر متخصّصین مربوطه بروید تا مشکلاتی که  ممکن است پیش بیاید کمتر شود.

عوارض و عفونت در پرسینگ بینی

اگر از پرسینگ بینی استفاده کردیم حدود چهار تا شش ماه نباید در استخر و رودخانه برویم، تا دو یا سه ماه حلقه و پرسیگی که در سوراخ ایجاد شده قرار داده‌ایم حرکت ندهیم، تا کاملاً جای زخم خوب شود و به اعصاب این بخش از بدن لطمه نزنیم. 

به مدت چهار ماه  پرسینگ بینی را نچرخانیم

البته با گفتن این همه عوارض نمی‌خواهم شما را بترسانم ولی وقتی یک مُد در بین جوانان سطح متوسط جامعه به شکل جدّی پیشرفت کند، باید منتظر خطرات احتمالی از طرف کسانی باشیم که می‌خواهند هم به مد باشند و هم این مد روز بودن برایشان ارزان تمام شود. این عکس یک پرسینگ بینی سالم و زیبا را نشان می‌دهد، این عکس را برای شما به نمایش گذاشتم تا فقط بدی‌های یک مُد را برای شما نگفته باشم. در طلامگ با ما همراه باشید.

عکسی از پرسینگ بینی
 

پرسینگ لب و زبان 

لب، زبان و لثه مستعد‌ترین قسمت‌هایی از بدن برای عفونت هستند. باکتریهای موجود در بُزاق دهان می‌تواند به تنهایی باعث عفونت شوند، وجود یک زخم کوچک می‌تواند ایجاد عفونت را دوبرابر کند، ما با پرسینگ کردن لب یا زبان خودمان بستری را برای ایجاد عفونت آماده می‌کنیم و از آنجایی که دهان و لب‌ها پر از رگ‌های خونی هستند ممکن است این عفونت‌ها به مغز و قلب برسد و بیماری در ما شدّت پیدا کنند. این عکس نشان‌دهنده‌ی نواحی مناسب برای پرسینگ لب است ولی بدانیم با دیدن یک عکس همه چیز تمام نمی‌شود.

نواحی کم خطر برای پرسینگ لب و زبان

پرسینگ زبان در عوارض پرسینگ

هستند جوانانی که به‌ خاطر همین پرسینگ‌ها یا عمل‌های زیبایی متأسفانه جان شیرنشان را از دست داده‌اند. در عمل‌های زیبایی کوچک و بزرگ تخصص و مهارت از یک طرف و از طرف دیگر آلوده نبودن محیط خیلی حائز اهمیّت است. برای پرسینگ کردن زبان و لب حتماً با یک دندان‌پزشک صحبت کنیم، پرسینگ کردن را مانند یک جراحی خاص و مُهم بدانیم. هنگامی که لب یا زبان را پرسینگ می‌کنیم باید مراقب زخم ایجاد شده باشیم  و از دهان‌شویه برای استریل نگه داشتن جای زخم استفاده کنیم. این عکس یک عفونت بعد از پرسینگ را نشان می‌دهد، این نوع عفونت‌ها در بعضی موارد منجر به مرگ هم می‌شود.

عفونت زبان بر اثر پرسینگ

 

این عکس نمونه‌ای از پرسینگ دهان است، باید توجه داشته باشیم برای لب، دهان و زبان اگر از پرسینگ استفاده می‌کنیم، مراقب باشیم که خود حلقه یا پشت آن، داخل دهان‌مان نیافتد و بلعیده نشود در این صورت ممکن است خفه بشویم، یا هنگام خوردن غذا به دندان‌هایمان آسیب جدی برسانند.

پرسینگ دهان

پرسینگ ناف هم می‌تواند عامل بیماری‌های عفونت‌زا باشد، بخوانیم چگونه؟

پرسینگ ناف

پرسینگ ناف سوراخی است که در پوست اطراف ناف ایجاد می‌شود. از آنجایی که ناف از یک چال فرو‌رفته، با یک پوست چروکیده که در درونش است تشکیل شده می‌تواند جایی برای تجمع انواع میکروب‌ها و باکتری‌های مولّد عفونت باشد، حالا اگر ما در این نقطه از بدن توسط یک آرایشگری که دوره‌ی کوتاهی دیده و خود را پرسینگ‌کار معرّفی می‌کند، در ضمن محیط هم یک محیط پزشکی و استریل نیست، بخواهیم این کار را انجام دهید، به نظر شما چه اتّفاقی رخ می‌دهد. بدیهی است که دچار انواع مشکلات پوستی بشویم. به قول شاعر: « خود کرده را تدبیر نیست.» عکسی از پرسینگ ناف به دور از عواض مربوط به پرسینگ

پرسینگ ناف در عوارض پرسینگ


خانم‌هایی که قصد بارداری دارند و یا بار‌دار هستند، باید مراقب این پرسینگ ناف باشند زیرا قطعاً با بزرگ شدن شکم و کشیدگی پوست پرسینگ پاره می‌شود. 

توصیه ی آخر

برای اینکه خیلی از خطرات احتمالی را کاهش دهیم، از گوشواره، حلقه یا پرسینگی که جنس خوبی دارد استفاده کنیم. مثل تیتانیوم، فولاد، بیوپلاست، اکرولیک، نقره، طلای سفید، طلای زرد، وقتی از موّاد حساسیت‌زا و بدل استفاده می‌کنید،جای زخم تحریک می‌شود و دیرتر جوش می‌خورد. بدانیم که طلای زرد از 18 عیار کمتر نباشد، همین‌طور برای پرسینگ‌ها سعی کنیم از طلای دسته دوم استفاده نکنیم، اینها خود بتنهایی باعث بوجود آمدن حساسیت می‌شوند.
کلاً  عمل‌های زیبایی در هرحدّ و اندازه‌ای که باشد با ریسک فراوانی همراه است وباید خطرات احتمالی را بپذیریم.

این عکس را هم برای شما گذاشتیم تا ببینید اگر کسی کاری را انجام می‌دهد دلیل بر این نیست که آن فرد از نظر طبقه‌ی اچتماعی خیلی خوب و فرهنگی باشد. حدّاقل ما مُدهایی را تقلید کنیم که آغاز آن  از طبقه‌ی فرهنگیان است.

پرسینگ در جاهای مختلف صورت

در طلامگ بیشتر بخوانید:

طلای سفید و تفاوت آن با طلای زرد، پلاتین و نقره

ارشمیدس و حمّام، تاج طلا و پادشاه

طلا را بهتر بشناسیم
 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی