مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

۷ مطلب در فروردين ۱۳۹۷ ثبت شده است

طلا و جواهرات ساخته شده از شیر مادر

     می خواهم در این مقاله در مورد جواهراتی که در آن از شیر مادر به صورت پمپ شده (دوشیده شده ) استفاده شده است، صحبت کنم. این ابتکار که توسط  یک مادر انگلیسی به ثبت رسیده است،  به شدت مورد استقبال قرار گرفت و خریداران، آن را تداعی کننده تجربه‌ زیبای مادر و فرزندی می‌دانند، چرا که همه ی ما می دانیم شیر مادر روی کودکان ما تاثیر به سزایی دارد، حتی در دورانی که کودک ما دیگر بزرگ شده و شروع به غذا خوردن کرده است، باز ما شاهد بی قراری های او برای شیر مادر هستیم و آرامش یافتن کودکمان را وقتی که به آن شیر مادر می دهیم، می بینیم هرچند که کودک ما سیر باشد.

ساختن جواهرات از شیر مادر

پیر کاردین یکی از موفق ترین ها

| يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

پیر کاردین یکی از موفق ترین ها

پیر کاردین Pierre Cardin  یکی موفق ترین ها، از طراحی مد گرفته تا طراحی طلا و جواهرات

     پیرکاردین  Pierre Cardin  یکی از موفق ترین ها در زمینه مد و طلا و جواهرات است، ما در طلامگ نیز به شخصه کنجکاو دانستن جریان زندگی افراد موفق و همچنین فراز و نشیب های آن ها، اینکه از کجا شروع کردن با چه موانعی روبه رو شدند، آیا تصمیم های غلط و اشتباه گرفته اند یا نه، هستیم. حال نگاهی به سرگذشت پیرکاردین می اندازیم، اگر شما هم مانند او در فکر یک کسب و کار سکه هستید با به کار بردن ایده ها و همچنین به دست آوردن روحیه ریسک پذیری که پشت آن یک ایده و فکر سنجیده باشد، می توانید شاهد موفقیت خود در طول زندگیتان باشید.


کاردین

مراحل ساخت توپ طلا

توپ طلا چگونه ساخته می شود؟

توپ طلا در کجا ساخته می شود؟

     هر سال در زمانی مشخص در برنامه ای باشکوه بهترین فوتبالیست سال دنیا انتخاب می شود و طی آن توپ طلا به این بازیکن اهدا می شود. اما تا به حال به این فکر کرده اید توپ طلا در کجا و توسط چه کسانی ساخته می شود؟! با طلامگ همراه باشید.

     توپ طلا برای سومین بار در ژانویه گذشته به کریستیانو رونالدو Cristiano Ronaldo  رسیده بود، در کجا ساخته می شود؟ این سوالی است که شاید به ذهن خیلی از علاقه مندان فوتبال خطور کرده باشد. در مورد توپ طلایی که لیونل مسی Leo Messi چهار بار به آن دست یافته چه طور؟ این توپ های طلا از کجا می آیند؟ طلامگ در ادامه توضیح می دهد.

توپ طلا. مراحل ساخت توپ طلا

ارشمیدس و حمام، تاج طلا و پادشاه

| سه شنبه, ۲۱ فروردين ۱۳۹۷

ارشمیدس و حمام، تاج طلا و پادشاه

     ارشمیدس در تاج طلای پادشاه چه یافته بود، که آن طور سراسیمه بدون پوشیدن لباس هایش از حمام بیرون آمد و با گفتن جمله ی یافتم! یافتم! به سوی خانه اش دوید.

      قبل از این که به این موضوع که ارشمیدس با تاج طلای پادشاه چه کرد و در حمام به چه چیزی پی برد، بپردازیم.

     مختصری درباره ی ارشمیدس، این دانشمند بزرگ و فوق العاده مبتکر، شرح می دهیم. ارشمیدس دانشمند، ریاضیدان و فیزیکدان یونان در سال 212 قبل از میلاد در شهر سیراکوز چشم به جهان گشود او پسر فیدیاس منجم دربار بود پدرش او را برای تحصیل به اسکندریه واقع در مصر فرستاد. اسکندریه در آن زمان مرکز علم و تجارت بود. او نزد شاگردان اقلیدس ریاضیات را فراگرفت و پس از پایان تحصیل به سیراکوز بازگشت. او هرگز به اسکندریه بازنگشت اما با دانشمندانی از آنجا مکاتباتی برقرار می کرد،  او مشاور پادشاه سیراکوس شد.

ارشمیدس در وان حمام چه یافت تاج طلای پادشاه

بهترین و مناسب ترین گوشواره برای مدل صورت شما


      گوشواره مهمترین چیز در ترکیب صورت و تیپ شما است، زیرا شما هرچقدر هم در یک مهمانی آرایش مناسبی داشته باشید و یا تیپ فوق العاده ای بزنید، اگر گوشواره یتان به صورت شما نیاید همه چیز را به هم می ریزد. به خاطر همین در طلا فروشی ها آینه ای می گذارند تا شما در انتخاب گوشواره ای که می خواهید بخرید نهایت دقت را داشته باشید. اگر می خواهید برای خودتان یا برای هدیه به دوستانتان یا همسرتان گوشواره تهیه کنید، بهتر است مطالب زیر را بخوانید تا بدانید بهترین گوشواره برای مدل صورت عزیزانتان چیست و خریدی حرفه ای داشته باشید.


گوشواره برای صورت قلبی

چگونه طلایی براق داشته باشیم

بهترین راهکارها برای مراقبت از طلا و جواهرات

     همه ما شاهد این بوده ایم که طلا و جواهراتی که در دست داریم بعد از مدتی کدر و تیره می شود و یا بر اثر ضربه و کشیده شدن به سطوح مختلف و همچنین انجام دادن کارهای روزانه دچار خط و خش می شود. بهترین راهکار برای مراقبت از طلا و جواهرات و برطرف کردن این تیرگی ها از طلا و جواهرات، می توان به روش های خانگی که در ادامه شرح می دهم، اشاره کرد. اما برای از بین بردن خط و خش هایی که روی طلا افتاده است، ناگزیر باید آن را به دست طلا فروشان سپرد، آن ها با دستگاهی مخصوص طلای شما را سیقل می دهند که به این کار پرداخت طلا می گویند.(در ادامه به طور دقیق تر آن را شرح می دهم).


براق کردن طلا در خانه

قیراط، واحد سنجش وزن در جواهرات

| جمعه, ۳ فروردين ۱۳۹۷

قیراط، واحد سنجش وزن در جواهرات

قیراط چیست؟

      حتما تاکنون واژه قیراط را در ابتدای نام سنگ های قیمتی شنیده اید، در این مقاله می خواهم راجع به قیراط کمی مفصل تر صحبت کنیم.

تاریخچه قیراط:

      از زمان های بسیار قدیم قیراط واحد سنجش وزن در تجارت جواهرات بوده و اندازه آن از مغز درختی به نام کاروب (carob) و یا بذر درخت مرجانی آفریقائی به نام کورا (Kuara) گرفته شده است. اما چون این واحد وزن در مکان های مختلف متفاوت بود، از سال 1907 میلادی در اروپا و آمریکا سیستم قیراط متریک (Metric Carat) را برابر 200 میلی گرم یا 2/0 گرم انتخاب و مورد استفاده قرار دادند. که از لحاظ معنایی نیز کلمه قیراط (Carat) از واژه کاروب، گرفته شده است. و همچنین از لحاظ دستوری نیز واژه قیراط ، عربی شده عبارت یونانی Keration می‌باشد که به عقیده اهل فرهنگ از زبان پارسی گرفته شده است.
       
درخت کاروب که دانه های آن در گذشته واحد اندازه گیری سنگ های قیمتی بودهدانه درخت کاروب که در گذشته برای اندازه گیری سنگ های قیمتی بوده به جای قیراط