مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

۱ مطلب در فروردين ۱۳۹۸ ثبت شده است

فابرژه : تخم مرغ‎های شگفت‎انگیز طلایی

 Fabergé egg

     کارل فابرژه طلا ساز و جواهرگری بود که همه چیز را با ظرافتی بی‎نظیر از طلا می‎ساخت. در کارهای فابرژه ظرافت و خلاقیتی دیده می‎شد که خانواده‎های اشرافی، فابرژه را استاد و آثارش را شاهکار می‎نامیدند. اما چگونه یک استاد کار گمنام روسی به پر طرفدارترین جواهر ساز اروپایی تبدیل شد و چرا  این تخم مرغ‎ها ارزش زیادی دارند و با قیمت‎های نجومی به فروش می‎رسند؟!

     درست است، تا حدودی این گران قیمتی به خاطر کمیاب بودن تخم مرغ‎های جواهر نشان است چراکه فابرژه فقط 50 نمونه از این تخم مرغ‎های منحصر به فرد را ساخت که هر کدام فصلی از زندگی عاشقانه تزارهای رومانوف را حکایت می‎کند.

     برای مثال یکی از این تخم مرغ‎های معروف را امپراتوریس روسیه در سحرگاه روی میز صبحانه‎ی خود پیدا کرد، این هدیه از طرف شوهرش تزار دوم بود تا خاطره تاج گذاریشان در تابستان گذشته را زنده کند؛ فابرژه جواهر ساز سلطنتی ساخت آن را به عهده داشت. فابرژه در تخم مرغ مجسمه‎ای کوچک و جالبی گذاشته بود. بله؛ این مجسمه مدل منیاتوری کالسکه‎ی تشریفاتی روسی در قرن 18 بوده که چرخ‎های این کالسکه از پلاتین و مزین به الماس بود.


تخم مرغ فابرژه