مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

پیر کاردین یکی از موفق ترین ها

| يكشنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۷

پیر کاردین یکی از موفق ترین ها

پیر کاردین Pierre Cardin  یکی موفق ترین ها، از طراحی مد گرفته تا طراحی طلا و جواهرات

     پیرکاردین  Pierre Cardin  یکی از موفق ترین ها در زمینه مد و طلا و جواهرات است، ما در طلامگ نیز به شخصه کنجکاو دانستن جریان زندگی افراد موفق و همچنین فراز و نشیب های آن ها، اینکه از کجا شروع کردن با چه موانعی روبه رو شدند، آیا تصمیم های غلط و اشتباه گرفته اند یا نه، هستیم. حال نگاهی به سرگذشت پیرکاردین می اندازیم، اگر شما هم مانند او در فکر یک کسب و کار سکه هستید با به کار بردن ایده ها و همچنین به دست آوردن روحیه ریسک پذیری که پشت آن یک ایده و فکر سنجیده باشد، می توانید شاهد موفقیت خود در طول زندگیتان باشید.


کاردین

پیر کاردین کیست؟

     پیر کاردین طراح مد فرانسوی زاده ایتالیاست. او در 2 جولای 1922 در کومونه  San Biagio di Callalta سان بیاجو دی کالالتا شهری واقع در کشور ایتالیا از والدین فرانسوی متولد شد. والدین کاردین مالکین ثروتمند بودند، اما برای فرار از فاشیسم آنها ایتالیا را ترک کردند و در سال 1924 در فرانسه مستقر شدند. پدرش، یک فروشنده ثروتمند شراب فرانسوی، آرزو کرد که او را به مطالعه معماری بپردازد، اما از دوران کودکی او علاقه مند به لباس پوشیدن بود.


توپ طلای رونالدو و مسی از کجا می آید؟!برای دانستن آن اینجا را کلیک کنید.

    کاردین در همان ابتدا به دنیای مد علاقه مند بود. وی حرفه خود را با کار در یک خیاطی در شهر ویشی (Vichy) فرانسه آغاز کرد. در اینجا بود که سنگ بنای یکی از موفق ترین طراحان مد قرن بیستم کار گذاشته شد.

     پیر کاردین  بیشتر به دلیل ابداع اشکال هندسی در طراحی های خود مشهور است. او مد خانه خود را در سال 1950 تاسیس کرد و "لباس حباب" را در سال 1954 معرفی کرد. او در سال 1991 سفیر خیرخواهانه یونسکو را تعیین کرد. در تاریخ 16 اکتبر 2009، کاردین سفیر فدرال سازمان ملل متحد در سازمان ملل متحد نامزد شد. در دهه ۱۹۶۰ مجموعه عصر فضا شامل پیراهن های زرهی، عینک ایمنی و کلاه خود را معرفی کرد. پیر کاردین در ابتدای دهه ۱۹۷۰ به دنیای تجارت اتومبیل و طراحی داخلی آنها وارد شد. هتل و رستوران های زنجیره ای ماکسیمس نیز متعلق به اوست.

آیا می دانید جورجیو آرمانی اعجوبه خاکستری، چه کسی است؟ اینجا کلیک کنید.


استفاده از دو قلوها برای تبلیغ کاردین

داستان ارشمیدس و تاج طلا پادشاه از چه قرار است، اینجا کلیک کنید.

آغاز فعالیت حرفه ای پیر کاردین

     کاردین در سال 1945 به پاریس رفت. در آنجا او معماری را مطالعه کرد و بعد از جنگ جهانی دوم با خانه مد پاکویین Paquin کار کرد. تا زمانی که او در سال 1947 سرپرست کریستین دیور شد. کاردین خانه خود را در سال 1950 تأسیس کرد. کار خود را با طراحی حدود 30 تن از لباس "حزب قرن" را که گروهی پنهان در ونیز بودند، شروع کرد.  پیر کاردین در سال 1953 با لباس های هنری شروع کرد. کاردین اولین سازنده بود که در سال 1959 به ژاپن سفر کرد تا ژاپن را به عنوان بازار مد بالا انتخاب کند. این گونه بود که اولین طراح غربی لقب گرفت که به فکر توسعه دنیای مد در کشورهای شرقی است. وی در ژاپن فرصت های شغلی را در زمینه مد و لباس جستجو کرد. کاردین در یک دانشکده مد ژاپنی به عنوان استاد افتخاری شروع به تدریس کرد.

     کاردین نیز با طراحی های مختلف لباس زنانه و به بازار عرضه کردن آن ها اولین موفقیت خود را کسب کرد و بوتیکی به نام حوا در فرانسه تاسیس کرد، او می گوید: این موفقیت را تنها با 20 کارگر به دست آورده است. پیر کاردین مشهور به طراح لباس حبابی است که شکل آن را در ادامه می بینید، او رفته رفته به طراحی لباس مردانه پرداخت و بوتیکی با نام آدم را تاسیس کرد.

لباس حبابی کاردین

     موفقیت بعدی پیر کاردین در این دهه به سال ۱۹۶۶ بازمی گردد. وی تمام ۳ قلوهای پاریس را برای مدل شدن در طرح جدید خود جمع آوری کرد. اولین خط تولید کودکان خود را راه اندازی نمود. سبک جدید مردانه و روزمره کاردین در این سال ها نیز تأثیر فراوانی روی پوشاک مردانه بریتانیا و آمریکا گذاشت.

سه قلوها و کاردین

     طی دهه های بعد خانه مد پیر کاردین به یک امپراتوری در دنیای مد بدل گشت. طرح های متنوع او همگی حامل بخشی از شهرت مثال زدنی کاردین هستند. کاردین در زمینه طراحی طلا و جواهرات اثاث منزل، ماهیتابه، آب معدنی و طراحی داخلی تعدادی از ماشین های «ای ام سی جاولین» (AMC Javelin) مدل سال ۱۹۷۳نیز نقش ایفا کرده است. فروشگاه های زنجیره ای ماکسیمس (Maxim’s) نیز تحت کنترل او هستند. گستردگی استفاده از نشان تجاری در زمینه های مختلف انتقاد دیگر طراحان را به دنبال داشته است. اما ظاهراً این مسأله به جای یک استثنا در حال تبدیل شدن به یک هنجار است.

آنچه درباره عیار طلا بهتر است بدانید، اینجا کلیک کنید.

پیر کاردین در آینده چه می کند؟

زندگی پیر کاردین در زمینه های دیگری نیز محل بحث و جدل بوده است. وی دارای یک قلعه در شهر کوچک لاکست (Lacoste) فرانسه است. این قلعه قبلاً متعلق به نویسنده و فیلسوف فرانسوی مارکی دُ ساد (Marquis de Sade) بوده است. وی میلیون ها دلار صرف خرید زمین و ملک اطراف آن برای یک تفریحگاه کرده است. ساکنان شهر معتقدند که پیر کاردین فضای بکر و محیط آنجا را نابود می کند. از طرفی کاردین این اتهام را رد کرده و ادعا می کند که بانی خیر شهر است و اهداف خوبی برای آنجا در سر می پروراند .در هر صورت همه در خصوص میراثی که او قصد دارد بسازد و از خود بر جای بگذارد هم عقیده نیستند. که دلیل مخالفت آن ها روشن نیست.

قلعه لاکوست

قلعه لاکست


       بدون شک پیر کاردین یکی از تأثیرگذارترین و ثروتمندترین افراد جهان است. پیر کاردین همچنان در حال طراحی محصولات جدید است. او در حال حاظر ساکن شهر پاریس است. او با داشتن سن بالا نیز نقشه هایی در سر می پروراند. باشد که ما نیز با ذهنی باز و آینده نگر بتوانیم در کسب و کار خود موفق باشیم. 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی