مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

مراحل ساخت توپ طلا

توپ طلا چگونه ساخته می شود؟

توپ طلا در کجا ساخته می شود؟

     هر سال در زمانی مشخص در برنامه ای باشکوه بهترین فوتبالیست سال دنیا انتخاب می شود و طی آن توپ طلا به این بازیکن اهدا می شود. اما تا به حال به این فکر کرده اید توپ طلا در کجا و توسط چه کسانی ساخته می شود؟! با طلامگ همراه باشید.

     توپ طلا برای سومین بار در ژانویه گذشته به کریستیانو رونالدو Cristiano Ronaldo  رسیده بود، در کجا ساخته می شود؟ این سوالی است که شاید به ذهن خیلی از علاقه مندان فوتبال خطور کرده باشد. در مورد توپ طلایی که لیونل مسی Leo Messi چهار بار به آن دست یافته چه طور؟ این توپ های طلا از کجا می آیند؟ طلامگ در ادامه توضیح می دهد.

توپ طلا. مراحل ساخت توپ طلا

     شاید باور این که توپ طلایی که همه نگاه فوتبال دنیا به آن است در یک زیرزمین ساخته می شود، برای شما و هر کسی سخت است، اما در زیر زمین خاک گرفته (خانه جواهرات ملریو) در پاریس چندین نفر مدت ها روی این توپ کاری کنند تا سفارش هر ساله فیفا را برای بهترین بازیکن سال دنیا آماده کنند. این توپ هر ساله با آنچه که در سال گذشته ساخته شده است فرق می کند. حتی سنگ ها و زمرد هایی که به کار می بریم با هم متفاوت است. اگر چه به ظاهر کاملا یک شکل هستند. این را مدیر خانه جواهرات ملریو می گوید: شاید در نظر اول این توپ ها شبیه هم باشند اما هیچ دو توپی در سال 1972 تا به حال شبیه هم نبوده اند.

توپ طلا رونالدو

جورجبو آرمانی جاودانه خاکستری کیست؟

رابطه فیفا با جواهر ساز مشهور فرانسوی

     سال های زیادی از همکاری طرفین می گذرد. ارزش بالای توپ طلا و تبلیغات وسیعی که پیرامون آن وجود دارد فدراسیون جهانی فوتبال را مجاب کرده بود برای ساخت توپ طلای سال سراغ بهترین جواهر ساز دنیا بروند. در اروپا، به خصوص در میان جامعه مرفه کمتر کسی است که با خانه جواهرات ملریو در پاریس آشنا نباشد. (سایت جواهرات ملریو را اینجا ببنید. سایت های دیگر فارسی، اسم این جواهر را میه ریو نامیده اند، که اشتباه می باشد)

     خانواده جواهر ساز ایتالیایی فرانسوی به گواه خیلی ها مشهورترین جواهر ساز در سطح دنیا هستند. این خانواده از 400 سال قبل کار خود را در پاریس شروع کرده اند و پیش از 4 قرن است که به این کار مشغول هستند. 14 نسل از این خانواده جواهر سازی را ادامه دادند و نام خود را بر صدر جواهر سازی دنیا نگه داشتند تا این که فرانسو و اولیویه مدیریت کنونی آن را به عهده دارند.

توپ طلا مسی

به غیر از فیفا مشتریان تاریخی این خانواده چه کسانی بوده اند؟

     با ورق زدن تاریخ می توان به مشتریانی نامدار در تاریخ برای این جواهر سازی پی برد. در سال 1613 میلادی خانواده ثروتمند و اهل هنر در فلورانس و توسکانی زندگی می کردند که ملکه ماری از این خانواده به اروپا معرفی شده بود. او از مشتریان وقت این جواهر سازی بود. اما مهمتر از ملکه ماری، ژوزفین همسر ناپلئون بود که مدام به این جواهر سازی سفارش می داد. و همچنین در اسنادی که خانواده ملریو از خود بر جای گذاشته اند نام ملکه ایزابلای اسپانیایی هم به چشم می خورد.

اگر می خواهید راجع به طلا اطلاعات خود را افزایش دهید اینجا کلیک کنید.

توپ طلا را چگونه می سازند؟

     فرانسوا ملریو مدیرفعلی شرکت و میراث ‌دار خاندان ملر در مورد طرز ساخت این توپ طلا می‌گوید:«این جایزه باشکوه با کارحرفه‌ای ده‌ها نفر در ساعات طولانی ساخته شده » در ساخت این اثرهنری چندین صنعتگر دخیل هستند؛ یک نقره ساز کارکشته، یک حکاک حرفه‌ای، یک طلاساز، یک قلم‌زن و یک پولیش‌کننده تیمی هستند که توپ طلا را می‌سازند.

     هرچند فوتبال در این سال‌ها بسیار تغییر کرده، اما از سال ۱۹۵۶ که این جایزه به استنلی ماتئوس داده شد تا امروز شکلش را حفظ کرده است. این جایزه شامل دوقسمت است؛ یک بشقاب برنجی و یک توپ طلا که طلاساز روی هم نصب می‌کند. هر دوقسمت به‌صورت همزمان ساخته می‌شود. اما ساخت توپ زمان بیشتری می‌گیرد. اول توپ به صورت جامی ساخته می‌شود و بعد توی آن با مایع پر می‌شود. مراحل بعدی مربوط به پولیش‌ دهنده است که جام را صیقل می‌دهد و بعد حکاک شکل توپ و قسمت‌هایش را روی جام صیقلی درمی‌آورد. برند توپ طلا هم در همین مرحله روی توپ حک می‌شود. صیقل نهایی هم بعد از حکاکی‌ها انجام می‌شود. تنها قسمتی که می‌ماند مربوط به نام برنده توپ طلا است. نام برنده توپ طلا را روی یک پلاک طراحی می‌کنند که در لحظه اعلام برنده روی توپ حک می‌شود. ارتفاع این توپ 31 سانتی متر، عرض 23 سانتی متر و عمق 23 سانتی متر می باشد.

مراحل ساخت توپ طلا

مراحل ساخت توپ طلا

اگر می خواهید ساخت توپ طلا را به صورت فیلمی کوتاه و جذاب مشاهده کنید اینجا کلیک کنید.

بی خبری از برنده توپ طلا

     اولیویه ملریو درباره اینکه آیا آنها از قبل نام بهترین بازیکن سال را می دانند یا خیر، می گوید: در سال های گذشته چند روز قبل از اینکه مراسم برگذار شود نام بهترین بازیکن را در اختیار ما قرار می دادند تا نام وی را روی توپ ساخته شده حک کنیم ولی حالا فیفا همه چیز را محرمانه تگه می دارد. این جواهر سازی نام کاندیدای هر سه بازیکن را روی پلاک های جداگانه حک می کنند تا در آخرین لحظات پلاک را به توپ اضافه کنند.

هدف طلامگ از این مقاله این است که به رازهای ساخته شدن توپ طلا اشاره کنیم، امیدواریم که مطالبی که گفته شد برای شما جامع و مفید واقع شده باشد.

نظرات  (۱)

سوالی که از خدمتتون داشتم این هست آیا می توان هرگونه شرآلات منزل با هر جنسی را آب طلا نمود؟ البته شیرآلات سرویس بهداشتی مد نظرم نیست منظورم شیر آب در آشپزخانه هست. سوال دیگه من این بود اگر شیرآلات را آب طلا نماییم و بعد از بازسازی خانه روش کمی خط و خش افتاد، از چه طریقی می توان از شر این خط و خش ها که روی شیر آب افتاده است راحت شد؟ یا اینکه اصلا چاره ای ندارد و باید فقط مراقب باشیم تا خط و خش و لکه ای نیوفتد؟ 

پاسخ:
بله می‌شود در صنعت طلا هر چیزی ممکن است و می‌توان به وسیله ی پولیش کاری خط و خش‌ها را نیز از بین برد دی اجرت سایت فروش طلای دسته دوم است و مقاله‌هایی برای راهنمایی بهتر شما دارد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی