مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

جواهرات جذاب بوچلاتی

| پنجشنبه, ۴ شهریور ۱۴۰۰

جواهرات جذاب بوچلاتیBuccelati (هنر اصالت میلان در ایتالیا)

وقتی می‌خواهیم برند بوچلاتی را تلفظ کنیم با دادن یک کسره زیرحرف (چ) لهجهُ زیبای ایتالیایی را عیان می‌کنیم، این برند خوش‌نام در قرن هجدهم ظهور پیدا کرده‌ است و موُسس آن یک نقره‌ساز ماهر به ‌نام کونتاردو بوچلاتی ( Contardobuccelati) است، از میان برند‌های معروفی که در ایتالیا مشغول به کار هستند برند بوچلاتی حکم شناسنامهُ هنری را در میلان دارد و میراث‌دار جواهر سازی ایتالیا است، با توجه به اینکه در همه جای دنیا وسایل صنعتی جای کاردست را گرفته همچنان در کارگاه‌های بوچلاتی با دست جواهرات زیبا را درست می‌کنند، در واقع می‌آفرینند. برای همین است اصالت هنر در برند بوچلاتی مانده و میلان به این برند می‌نازد. اجازه دهید در این مقاله کمی از تاریخچهُ این برند معروف، از نوع جواهرات ومعرفی آنها، از این که چه کسانی این شغل را موروثی کردند، از استادکاران و گارگاه‌های برند خوش‌نام بوچلاتی، فروشگاه انلاین بوچلاتی و همین طور معرفی ملکهُ این برند، صحبت کنیم.

سرویس جواهرابی

بوچلاتی میراث جواهرسازی ایتالیا.

ماریو بوچلاتی (Mario Buccelati) باعث مشهوریت این برند شد، ماریو از سن 12 سالگی به مدت ده‌سال شاگردی وکسب تجربه کرد، اوبعد از اینکه به استادی سرشناس بدل شد نام با اصالت بوچلاتی را جهانی کرد، می‌گویند ماریو بسیار متکبر بوده ودوست نداشته کار او کم اهمیت شمرده شود، چرا ماریو اینگونه شناخته شد؟ داستان از این قراراست که: « روزی خانمی برای خرید پیش ماریو می‌رود و از او تخفیف می‌خواهد ماریو عصبانی می‌شود و تکهُ طلا را از پنجره بیرون می‌اندازد و می‌گوید من تاجر و معامله‌گر نیستم من یک سازنده و طلا شناس هستم.» بعد از ماریو پسران او کار وی را ادامه دادند و شعبات جدیدی را در شهر‌های روم، فلورانس و نیویورک افتتاح کردند و در سال 1979 شعبهُ پاریس افتتاح شد و بر معروفیت این برند افزود.
در حال حاضر آندره بوچلا
تی (Buccelati Andre) نوهُ موُسس این برند بوچلاتی در حال ادارهُ گالری بوچلاتی وطراح آن است وبه عنوان یکی از سرشناس‌ترین افراد در زمینهُ کسب و کار خانوادگی شناخته شده است و به تازگی دختر او به نام لوکرزیا به او پیوسته است، حاصا این همکاری پدر ودختر تلفیق طراحی کلاسیک و مدرن است که برند بوچلاتی را منحصر به فرد وزیبا کرده است.

فروشگاه قدیمی

ملکهُ طلا ساز بوچلاتی کیست؟

بوچلاتی از جواهری‌های سطح بالا در ایتالیا به حساب می‌آید، چیزی که باعث این معروفیت شده این است که در کارگاه چهار نسل است، پدرکارفرما و طراح است، پسر کارگراو. در این زمان لوکرزیا ( Lucrezia) به پدرش پیوسته است، لوکرزیا اولین زنی است که وارد طلا سازی بوچلاتی‌ها شده است. لوکرزیا بعد از اتمام تحصیلاتش در رشتهُ گوهرشناسی در دانشگاه پلی تکنیک میلان در سال 2014 به پدرش پیوست و در آینده طلایه دار برند بوچلاتی خواهد بود.

 

پدر و دختر

لوکرزیا بوچلاتی دربارهُ اهمیت میراث خانوادگی خود می‌گوید:« همیشه یکی از اعضای خانواده بوچلاتی عهده‌دار هدایت خلاقیت بوده است.» لوکرزیا اعتقاد دارد که شیوه کاری آنها با برند‌های دیگر تفاوت دارد واستاد کارهایی که با بوچلاتی هم‌کاری داشتند همچنان از تکنیک‌های سنتی استفاده می‌کنند.

در کارگاه‌های بوچلاتی چه می‌گذرد؟

گالری بوچلاتی متشکل از چهار کارگاه و دویست استاد‌کار جواهرساز است و در کارگاه‌ها از فناوری و ماشین‌آلات خبری نیست، چرا که تقریبا همهُ کارها حتی بدست آوردن آلیاژ نقره و طلا به دست استادان انجام می‌شود. بعد از طراحی و انتخاب مدل جواهر آن را بدست استادان می‌سپارند و آنها با دستان ظریف خود شروع به ساخت می‌کنند. آنها آلیاژ را تبدیل به رشته‌های نازک می کند و در هم می‌بافند، جواهرات مورد نظر را از آن در می‌آورند. ممکن است کار یک قطعه‌ای که ساخته می‌شود تا یک سال هم طول بکشد، این باعث شد که جواهرات این برند را محصول فکر بدانند. طلا سازان ‌بوچلاتی خط‌هایی را روی صفحات طلا ایجاد می‌کنند به باریکی یک تار مو، این بافت‌ها و این خطوط طلا‌ی ساخته شده را به نرمی پارچهُ ابریشمی نشان می‌دهد، این مدل ساخت ارمغان برند اصیل بوچلاتی است. ترکیب مدرن و کلاسیک همهُ آن چیزی است که در برند بوچلاتی می‌بینیم و وجه تمایز آن با برند‌های دیگر تلفیق نقره مات و طلا در زیورآلات است. ترکیب طلا‌های مختلف در کنار بلریان و سنگ‌های نایاب و الماس مهمترین ویژه‌گی این طراحان زبردست است. به همین دلیل است که جواهرات بوچلاتی یا در موزه هستند و یا در نمایشگاه‌های هنر به فروش می‌رسند. نرمی وابریشمی بودن کار سازندگان در این دستبند نمایان است.

 

 دستبندظریف

معرفی نمونه‌هایی از محصولات خاص بوچلاتی

محصولات بوچلاتی فقط منحصر به طلا و جواهرات خاص نیستند بلکه اشیاء نقره‌ای و رو میزی مانند ظروف تزئینی، مجسمه‌های حیوانات (پرندگان، حیوانات دریایی و زمینی)، گلدان‌ها، ساعت‌های مچی می‌توان نام برد. و تبلیغاتی‌ترین کاری که ساخته شد که خیلی به چشم آمد ساخت گران‌ترین جلد گوشی آیفون است، واقعا یک شاهکار تبلیغاتی بود. این ساعت‌های مچی را ببینید چقدر ظریف هستند بندهای این ساعت‌‌ها درست مثل دستبند می‌ماند.

ساعت مچی

حیوانات نقره‌ای

این حیوانات بیشتر از نقرهُ مات و کمی هم طلا ساخته شده است، این حیوانات واقع گرایانه خلق می‌شوند. صنعت گران بوچلاتی یک روش جدیدی را ابداع کرده اند که بشود جزئیات ظریف مانند پر‌ها، مو و انواع پوست‌ها را به طور طبیعی ایجاد کند،  این روش بالاترین سطح مهارت و تسلط بر لحیم کاری را نشان می‌دهد. این حیوانات با نقره 800 عیارتولید شده‌اند، به دلیل آلیاژ بالاتر از استحکام بیشتری برخوردارند.

پرنده نقره

میمون نقره

زرافه نقره

گنجشک نقره

انگشتری همراه ساعت

این انگشتر به نظر من خیلی عالی است و بی‌نظیر و منحصر به برند بوچلاتی است، نگینی با سنگ ماه و حاشیهُ طلای زرد دارد این نگین باز می‌شود و ساعتی زیبا رخ می‌نمایاند که دارای شماره‌های الماس است.

قاب گوشی آیفون

روش ریگاتو در قاب آیفون بوچلاتی دیده می‌شود، در این روش استادکاران خطوط کاملا مستقیمی را دانه دانه روی سطح قاب کشیده‌اند تا به سطح ابرشمی لطیف مبدل گردد تا به ویژه‌گی بوچلاتی برسند و همین طور با طرحی از اشعه‌های خورشید برجسته سازی شده که هر خورشید دارای شعاع‌هایی از الماس است. البته این طرح خورشید برای لئوناردو داوینچی ( Leonardo Davinci ) است و پیوندی ست از گذشته تا به امروز. عکس‌های انگشتر همراه ساعت که خیلی ظریف است و جلد گوشی آیفون را در کنار هم قرار دادم که بشود ظرافت زیرساخت‌های این برند معروف را دید.

جلد ایفون

آویز اپرا

گردنبند با آویز اپرا که از طلای زرد است و بدون نگین می‌باشد، با رنگ‌های متفاوت. به این حاشیه طلایی آویزها دقت کنید ببینید چه زیبا و خوش‌رنگ هستند.

اپرا

انگشتر با طرحی از حیوانات

این انگشتر‌های جواهر نشان بسیار زیبا هستند و با سنگ‌های ریز و درشت و رنگی ساخته شده است. این انگشتر طرح پروانه‌ای را نگاه کنید و باز حاشیهُ دور طلایی ببینید، سنگ‌‌های رنگی چه پیوند سازگاری با طبیعت پروانه بر قرار کرده‌اند.

طرح پروانه

 

انگشتر جواهر طرح تار عنکبوت باعنکبوتی درمرکز که با نگینی درشت تزئین شده است.

طرح عنکبوت

محصولات برند بوچلاتی چگونه به فروش می‌رسند.

این محصولات چون تک و خاص هستند یا کلا به صورت سفارشی برای خانواده‌های سلطنتی ساخته می‌شوند، در مغازه‌ُ طلا فروشی دیده نمی‌شوند. فروشگاه‌های خاصی برای فروش کارهای این برند افتتاح شده است و مدل‌های خیلی قیمتی این برند در موزه نگهداری می‌شوند، بعضی از کارهایی که شگفتی به دنبال دارند پس از ساخته شدن در موزه برای دیده شدن به مدت یک سال قرار می‌گیرند و بعد به مزایده گذاشته می‌شوند.
برای مثال: فروشگاه خیابان مونته ناپولئونه نمایشگاهی از آثاربوچلاتی دارد که از اشیاء نقره‌ای مانند قاب عکس، مجسمهُ حیوانات و گلدان گرفته تا ساعت‌های مچی و جواهرات استثنائی در آن دیده می‌شود.

فروشگاه جدید

چه خبر از فروشگاه آنلاین بوچلاتی

بوچلاتی یک فروش آنلاین دارد که در آن همهُ اقلام به طور زیبایی با بسته بندی‌های متفاوت ارسال می‌شود، هدف از این فروشگاه انلاین ارائه محصولات با کیفیت مطلوب است. البته این فروشگاه آخر هفته ارسالی ندارد.
در ایران جواهرات هاتف ساعتچی با پشتوانه و اصالت خانوادگی در صنعت طلا از طریق فروش آنلاین بهترین پشتیبانی را در خدمات پس از فروش به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

سخن آخر

برند بوچلاتی با ظرافتی که روی ساخت طلا و جواهراتش دارد جواهراتی بسیار ارزشمند و گران ساخته، برای این مجموعه کیفیت در کار خیلی مهم است، انقدر ساخته‌های زینتی این برند ظریف و زیبا ست که  تصمیم گرفتیم نمونه هایی از عکس‌های این جواهرات تزئینی را برایتان بگذاریم. خوب است این مقاله با چند عکس از این برند با اصالت به پایان برسد.

گوشواره

نقره

گوشواره سبز

در طلا مگ بیشتر بخوانید:

درمان پوست با طلا

تخم مرغ‌های شگفت انگیز طلایی

 

نظرات  (۲)

اصلا فکرشو نمی کردم تو کشور پیشرفته ای مثل میلان یک جواهر سازی باشه که هنر دست را بیشتر از صنعت قبول داشته باشه تا جایی که دختر خانواده جواهر سازی بخونه و وارد کارگاه خونوادگیشون بشه خیلی با اصالت .

پاسخ:
بله منم این جواهرسازی رو دوست دارم

برند بوچلاتی یک برند خوب و منحصر بفرد است من انواع مطالبی که در مورد برندها است را می‌خوانم و با برندهای مختلف یک آشنایی نسبی دارم  ولی این مطلبی که شما گذاشتید خیلی خوب و زیبا بود. بخصوص عکسهای حیواناتی که گذاشتید خیلی جذاب و قشنگ هستند واقعا با این عکسها این برند را معرفی کرده است.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی