مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

20 مدل ست (سریس) و نیم‌ست منحصر بفرد.

| چهارشنبه, ۱۰ آذر ۱۴۰۰

20 مدل ست (سریس) و نیم‌ست منحصر بفرد.

 

تفاوت ست و نیم‌ست طلا از لحاظ شکل ظاهری چیست؟

امروزه همه‌ی افراد دوست دارند خیلی شیک و زیبا به نظر بیایند یکی خود را با زیورآلات شیک می‌داند و یکی به تیپ و لباس خود می‌رسد، یکی به منزل و اسباب و اساسیه منزلش اهمیت می‌دهد، همه‌ی این افراد به دنبال ست کردن وسایلشان باهم هستند، برای همین است که بازار امروز ما پر از رنگ‌ها و مدل‌های هماهنگ است از وسایل منزل گرفته تا پوشاک و بازار طلا، بازار طلا که زرق برق خاص خودش را دارد و از ست‌ها و نیم‌ست‌ها پرشده است.
ست یا سرویس طلا همانطور که از نامش پیداست شامل گردنبند یا سینه‌ریز، دستبند، گوشواره و در بعضی موارد از انگشتر تشکیل شده است، معمولا کم وزن‌ترین سرویس‌های طلا حداقل شش گرم هستند وبیشترین وزن مربوط به گردنبند می‌شود.
نیم‌ست‌ها خیلی متنوع هستند بیشتر شامل گوشواره و آویز یا پلاک می‌باشند بضی از نیم‌ست‌ها انگشتر دارند وشکیل‌تر به نظر می‌رسند از وقتی نیم‌ست به بازار آمد طرفدار زیادی برای خود جمع کرد زیرا برای هرسنی مناسب است و شما هر سلیقه‌ای که داشته باشید می‌توانید با کمی گشتن نیم‌ست مورد نظر خود را پیدا کنید وبا رضایت کامل خرید کنید. در واقع نیم‌ست‌ها دو دسته هستند یکی دارای گوشواره وآویز و دیگر دستبند و انگشتر ست، بعضی اوقات لازم داریم ست‌مان دیده شود می‌توانیم از دستبند وانگشتر استفاده کنیم. به نظر شما چرا با وجود این همه سرویس‌های کوچک وبزرگ در بازار نیم‌ست‌ها ساخته شدند و طرفدار پیدا کردند وبا این گرانی طلا جایی برای سرویس‌ها نگذاشتند.

سرویس کامل

نیم‌ست

دستبند و انگشتر

این عکس‌هایی که می‌بینید نمونه‌های بسیار زیبا از ست کامل (عکس اول) یک نیم‌ست مجلسی دخترانه وزیبا ( عکس دوم ) و یک نیم‌ست دستبند و انگشتر بسیار شگفت‌انگیز (عکس سوم) برای شما به نمایش گذاشته‌ایم.

کاربرد انواع ست طلا چیست؟

همانطور که می‌دانید سرویس‌های طلا از قطعه زیورآلات بزرگ ساخته شده‌اند و مناسب هر جایی نیستند. بیشتر مشتریان عروس و دامادها یا خانم‌های مسن هستند که برای جشن‌ها و مهمانی‌های مجلل استفاده می‌کنند و با یک لباس ماکسی شب ست می‌نمایند. عروس خانم‌ها هم که جای خود دارند به همراه لباس عروس باید از زیورآلاتی استفاده کنند که از بین چین‌های لباس و آرایش مو دیده شود و به تاج بالای سر بیاید برای همین برای عروس سرویس کامل می‌آورند. این عروس خانم زیبا فقط یک شب لباس عروس به تن می‌کند اگر سلیقه امروزی‌ها را داشته باشد دیگر سرویس به کارش نمی‌آید، برایش می‌ماند به یادگار تا زمانی که به یک مهمانی خیلی رسمی دعوت شود. او دوست دارد از زیورآلات اسپرت استفاده کند به همین دلیل به سمت نیم‌ست‌ها کشیده می‌شود چون هم تنوع بالایی دارند و هم کارایی زیادی، با ما همراه باشید. به همین دلیل است که نیم‌ست‌ها خیلی متقاضی دارند زیرا هم از نظر هزینه همه جور قیمت و وزنی در بازار هست و از نظر سلیقه هم، همه نوع نیم‌ستی را می‌توانیم ببینیم.

این عکس زیبایی که مشاهده می‌کنید ست ( سرویس) گردنبند و گوشواره همراه با یک تاج برای عروس یا کسی که در یک مهمانی مجلل می‌خواهد مثل ستاره بدرخشد.

ست تاجدار

تمام ست گل

کاربرد انواع نیم‌ست طلا چیست؟

نیم‌ست‌های طلا تنوع خیلی زیادی در بازار دارند وقتی برای خرید به طلا فروشی‌ها می‌رویم، درمی‌یابیم برای هر سنی از دو سالگی تا هشتاد سالگی می‌توانیم به راحتی نیم‌ست انتخاب کنیم، با تنوع زیادی که نیم‌ست‌ها دارند، قبل از خرید بهتر است که به این فکر کنیم که:
نیم‌ستمان را برای چه استفاده‌ای می‌خواهیم؟ برای اینکه همیشه به گردنمان باشد، یا برای مهمانی‌های دوستانه یارفتن با یک جمع صمیمی به کافی‌شاپ، پارک یا سینما، اگر بخواهیم نیم‌ست را همیشه به گردن داشته باشیم باید هنگام خرید نیم‌ستی را انتخاب کنیم که  بادوام و اسپرت باشد تا هنگام استفاده کردن نگران خراب شدن و گم شدن نیم‌ست نباشیم.
می‌توانیم از نیم‌ست‌های با زرق برق بیشترو نیم‌ست‌های سنگ‌دار وتراش کاری شده برای شرکت در مهمانی‌ها استفاده کنیم. از نیم‌ست دستبند و انگشتربرای رفتن به کافی شاپ یا هنگام بیرون رفتن با دوستان استفاده کنیم چرا که بیشتر از گوشواره و آویز دیده می‌شوند با شروع گرانی طلا عروس خانم‌ها برای بهینه سازی هزینه‌های عروسی از نیم‌ست‌هایی که سینه‌ریزی کوچک وزیبا دارند استفاده می‌کنند.

نیم ست ظریف

این عکس یک نیم‌ست دخترانه با طلای سفید است و برای یک مهمانی دوستانه ساخته شده است، همین‌طور نمونه‌های بعدی که هرکدام زیبایی خاص خود را دارد، در نظر داشته باشیم کدام نوع به ما وشخصیت ما می‌آید و تیپ مارا کامل می‌کند.

نیم ست گل

نیم ست حلقه

نیم ست دستبند وانگشتر

نکات کلیدی و کاربردی برای انتخاب و خرید سرویس کامل طلا و نیم‌ست

برای خرید ست‌ها ونیم‌ست‌ها باید یک سری نکات را در نظر بگیریم تا خریدی مطمئن وخوب داشته باشیم.
یکی از نکاتی می‌توانیم در مورد آن صحبت کنیم رنگ طلا است،رنگ طلا باید به طرحی که نیم‌ست یا ست دارد بیاید ویک هماهنگی خوب و منسجم داشته باشد. باید بدانیم نیم‌ست یا ست خود را با چه رنگ طلایی انتخاب کنیم و چه رنگی به پوستمان می‌آید، به راحتی می‌توانیم با تنوع زیادی که در بازار هست رنگ طلای مورد نظرمان را انتخاب کنیم ست زرد با نگین‌های سفید برای یک مهمانی مجلل یا یک نیم‌ست سفید با طرحی از سیاه قلم برای یک عصرانه‌ی دخترانه.
حواسمان باشد طلایی که برایمان فاکتور می‌کنند از عیار مطلوب ساخته شده باشد به عیار حک شده روی طلا و فاکتور نگاه کنیم و چک کنیم که با هم یکی باشند. کد طلا را نیز نگاه کنیم که روی همه‌ی قطعات ست یا نیم‌ستی که می‌خریم باشد. کد طلا همان عدد 750 است که نشان دهنده عیار18 طلاست وعددی که نشان می‌دهد که طلا کجا ساخته یا در کدام سازندگی یا در کدام شهر.

وقتی ست یا نیم‌ستی را می‌خریم فرقی نمی‌کند باید قفل گردنبند یا دستبند راببینیم محکم باشد و زود باز نشود، قفل باید بزرگ‌تر ازحلقه‌ای که داخلش می‌افتد باشد و در یک نگاه متناسب با وزن زنجیر گزدنبند ویا دستبند باشد تا به راحتی باز نشود.
یکی دیگر از نکاتی که باید رعایت کنیم اندازه‌ی دستبند ویا گردنبند نسبت به مچ دست و گردن است که باید هم خوش فرم به ایستد و هم خیلی بزرگ نباشد که به جایی گیر کند و پاره شود. به قفل این ست توجه کنید هم زنجیر دارد و هم قفلش نسبت به ست و حلقه‌ای که داخل قفل می‌رود مناسب است این تصویر یک تمام ست با رنگ طلای زرد است.

ست زرد


با توجه به گرانی طلای امروز وقتی می‌خواهیم طلایی را بخریم باید دقت کنیم از کجا خرید می‌کنیم اگر به صورت حضوری می خواهیم خرید کنیم از طلا فروشی‌های مطمئن خرید کنیم لازم است پرس و جو کنیم و چندین مغازه را بشناسیم و بعد خریدمان را انجام دهیم یا اگر آشنایی داریم و او را به خوش‌نامی می‌شناسیم همیشه طلایمان را از او بخریم. اگر شاغل هستیم وبه هردلیلی وقت بازار گردی نداریم می‌توانیم به صورت آنلاین واینترنتی خرید کنیم. با ما همراه باشید.

معرفی چند سایت اینترنتی برای خرید راحت ست و نیم‌ست:

به صورت آنلاین و مجازی خرید کردن برای کسانی که وقت کافی یا شناخت کافی از بازار طلا ندارند مناسب است به شرطی که سایتی رو که قرار هست از آن خرید کنند کاملا بشناسند و مدل‌ها را با هم مقایسه کنند وچندین سایت رو با هم مقایسه کنند وبعد خرید خود را انجام دهند. من در اینجا سه سایت رو به شما معرفی می‌کنم بعد از بررسی کردن وشناختن خرید خود را انجام دهید ببینید چگونه و از چه راه‌هایی می‌شود به سایتهای اینترنتی اعتماد کرد. گالری ربیعی فروشنده ست ونیم‌ست‌های طلا در اینترنت است که می‌شود با مراجعه به سایتشان انواع مدل‌ها را دید. گالری دیورس است این سایت هم خرید وفروش طلا دارد سری بزنید خالی از حکمت نیست و همین‌طور سایتی رو می‌شناسم به نام دی اجرت این سایت، سایت خرید و فروش طلای دسته دوم است ولی چون شناخت کافی از سایت دارم و ازسایت خرید کرده‌ام به راحتی آن را به شما معرفی می‌کنم.

کلام آخر

هرکسی با هر شغل و پیشه‌ای که دارد تا به حال برای یک بار هم که شده ست یا نیم‌ست یا قطعه‌ای طلا خریده است طلا جزئی از زندگی ما انسان‌هاست. بهتر است یاد بگیریم چگونه  این فلز ارزنده را بشناسیم چه موقع برای زیبایی و وقارمان خرجش کنیم و چه موقع از آن برای پس‌انداز استفاده کنیم تا هم سرمایه‌ای داشته باشیم وهم چیزی برای درخشیدن.

چند نمونه‌ی دیگر از ست و نیم‌ست‌ها را برای شما به اشتراک می‌گذاریم تا آلبومی شود از این زیورآلات به یاد ماندنی.

نیم ست مروارید

ست با سنگ ابی

ست مروارید

ست سفید

سینه ریز

ست جواهر

نیم ست ظریف

نیم مرواریذ

در طلا مگ بیشتر بخوانید:

گوشواره بلند و کشیده بخشی از جذابیت در مصنوعات طلا.

چگونه طلا بخریم.

مصارف استفاده طلا و جواهر

 

نظرات  (۱)

عکسهای این مقاله خیلی قشنگ وخوب هستند و می توان خیلی از آنها استفاده کرد. ممنون از عکسهای بیشماری که گذاشته اید.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی