مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

قدیمی ترین گنج طلا در جهان

| يكشنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۷

قدیمی ترین گنج طلا در جهان

قدیمی ترین گنج طلا کشف شده

     آیا می دانستید قدیمی ترین گنج طلا تاریخ بشریت برای چه زمانی است؟  توسط چه کسی کشف شد؟ و در حال حاضر در کجا قرار دارد؟ با طلامگ همراه باشید.

     با خواندن مقاله زیر شما می توانید به تمامی سوال های خود در مورد قدیمی ترین و بزرگ ترین گنج طلا تاریخ بشریت پاسخ دهید و همچنین به با ارزش بودن فلز طلا در همه دوران و عصر های مختلف در طول تاریخ بشریت پی ببریم. که طلا این فلز با ارزش را حتی در گور هم با خود می بردند.

 

قدیمی ترین گنج طلا بشریت

در مورد پیر کاردین چه می دانید؟ برای دانستن سرگذشت پیر کاردین، اعجوبه ای در کسب و کار اینجا کلیک کنید.

قدیمی ترین گنج طلا بشریت

     قدیمی ترین گنج طلا بشریت  7000 ساله ( که از 4200 تا 4600 سال پیش از میلاد مسیح است) در بلغارستان، که به عنوان یکی از مراکز مهم باستان شناسی در جهان پیش از تاریخ، شناخته شده است، کشف شد. به طور دقیق تر در منطقه صنعتی غربی وارنا که (تقریبا نیم کیلومتر از دریاچه وارنا و چهار کیلومتر از مرکز شهر فاصله دارد) یک محل دفن وجود داشت، که سر نخ این گنج طلا بزرگ از همین محل دفن به دست آمد و هم اکنون گنج بزرگ طلا در موزه اوترخت هلند به نمایش گذاشته شده است.

گنج طلا در موزه اوترخت هلند

     این محل دفن به طور تصادفی در سال ۱۹۷۲ توسط رینچو مارینوفر که در حال کار با بیل مکانیکی خود بود، کشف شد و به محض کشف شدن آن، مردم منطقه با دیمیتار زلاتارسکی Dimitar Zlatarski، که خالق موزه تاریخی دالگوپول Dalgopol Historical Museum بود را خبر کردند، دیمیتار که تا آن زمان به این نتیجه رسیده بود که تا چه انداره می تواند کشف کردن و پیدا کردن مهم باشد، سریعا به موزه وارنا اطلاع داد و پس از هماهنگ با مقامات دولتی منطقه های اطراف را در طی چندین سال جستجو کردند.(که منطقه میشل لازاروف در سال (1978-1976) و منطقه ایوان ایوانف در سال (1972-1991) مورد جستجو قرار گرفتند. و هنوز هم جست و جو در 30 درصد از منطقه باقی مانده است.

قدیمیترین گنج طلا بشریت

     در مجموع در این مناطق حدود 294 تا قبر و 600 قطعه طلا خالص کشف  شد، قبر هایی که پر از جواهرات و مهره های ارزشمند، ساخته شده از طلا، مس، نقره و همچنین چندین  ظروف سفالی بوده است. به گفته جستوجو گران برخی از قبرها با اسکلت های استخوانی بوده اما برخی دیگر از قبرها به صورت نمادین مملو از طلا و جواهرات بوده است، جستجو گران در این گونه قبرها سه هزار آثار طلا با وزن تقریبی شش کیلوگرم پیدا کردند. که برخی از قبرها حاوی طلای بیشتری نسبت به باقی قبرها بوده است.

قدیمیترین گنج طلا بشریت

آیا تا به حال جواهراتی ساخته شده از شیر مادر دیده اید؟!! اینجا را کلیک کنید.

گنج طلا و دستاورد های تاریخی

     تاریخ دان ها از این گنج بزرگ طلا بشریت دریافته اند که منطقه وارنا روابط تجاری با سرزمین های دور داشته است و همچنین مردم آن دوره منطقه وارنا به صادرات سنگ نمک، جواهرات، طلا و مصنوعات طلا یا هر فلزی می پرداخته اند.

 

قدیمیترین گنج طلا بشریت

     مردم آن دوره اعتقادات مذهبی پیچیده ای درباره دوران پس از مرگ داشته اند، مردی که در تصویر بالا می بینید، که با میزان قابل توجهی از طلا به خاک سپرده است، یک آجر جنگی و یک غلاف آلت تناسلی طلایی ویژه به همراه خود داشت. که به عقیده تاریخ دانان این مرد که حدودا 50 ساله است، رییس روحانیت و یا رییس قبیله آن دوره وارنا، بوده است.

قدیمیترین گنج طلا بشریت

     با توجه به گفته تاریخ دان ها، آن دوره بیشترین مقدار طلا را نسبت به دوران های دیگر جهان دارد و می توان آن را یکی از بزرگ ترین گنج طلا بشر دانست و همانطور که گفته شد آن را در موزه اوترخت هلند دید همچنین از بقایای این گنج طلا در موزه وارنا نگهداری می کنند.

    طلامگ امیدواراست این مطلب مورد استفاده شما دوستان واقع شده باشد.

نظرات  (۲)

خیلی جالبه واقعا
فوقالعادس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی