مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

فرق طلای نو با طلای دست دوم

| يكشنبه, ۵ خرداد ۱۳۹۸

فرق طلای نو با طلای دست دوم

تشخیص طلا نو از دست دوم

     حتما بسیاری از شما هم به هنگام خرید طلا نگران این مسئله هستید که نکند طلافروش زیورآلات دست دوم و طلاجات کهنه‎ای که قبلا به دست افراد دیگری بوده‎اند را به جای طلاجات و زیورآلات نو و دست اول به شما بفروشد یا اصطلاحا قالب کند!

     در بسیاری از اوقات فردی که طلای خود را می‌فروشد به پول آن نیاز دارد و گاهی هم مشتری تمایل دارد طلای قدیمی خود را با طلای جدید تعویض کند، اما این طلای دست دوم که ظاهری آراسته دارد، گاهی طلافروشان را وا می‌دارد تا با کمی تغییر به قیمت نو بفروشند اما چه کار کنیم تا در بازار طلا سرمان کلای به این گشادی نرود و طلاجات دست دوم را به جای طلاجات نو و با قیمت طلای نو نخریم؟!

 

تشخیص طلای دست دوم از طلای نو

     البته در همین ابتدا جا دارد بگوییم در بسیاری از مواقع هم حتی برای خود طلافروشان تشخیص طلای نو از طلا دست دوم آسان نیست و ممکن است در تشخیص خود دچار اشتباه شوند به خصوص در این روزها که بازار طلای دست دوم بسیار داغ است؛ تشخیص طلای دست اول و دست دوم شاید تا حدودی مشکل است. 

     چراکه در بسیاری از مواقع زرگرها طلاهای دست دوم را پرداخت می‎کنند یا به عبارتی دیگر طلاهای دست دوم را دوباره مانند روز اولشان پر زرق و برق می‎کنند و به عنوان طلای نو برای فروش در ویترین‎هایشان می‎گذارند. به همین دلیل باید حواسمان باشد طلای دست دومی که با آب طلا رنگ و لعاب گرفته است را به جای طلای نو به ما نفروشند.

بیشتر بخوانید: خواص شگفت انگیز طلا

 

     در این مقاله از طلامگ به بررسی این موضوع می‎پردازیم و راهکارهایی برای تشخیص طلا دست دوم از طلا نو را بیان می‎کنیم.

راهکارهایی برای تشخیص طلا نو از طلا دست‎دوم

  •  ساده‌ترین راه برای این که دست دوم بودن طلا را تشخیص دهید این است که ابتدا ظاهر آن را مورد بررسی قرار دهید، به‌خصوص به قفل و بندی که در آن به کار رفته است، دقت کنید. در طلای دست دوم، این قسمت‌ها در مقایسه با بخش‌های دیگر کمتر براق‌اند و به دلیل استفاده‌هایی که از طلا شده، خش‌هایی هم در این بخش‌ها دیده می‌شود.

     این نکته به تایید نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر هم رسیده است چرا که او هم در چگونگی تشخیص طلای نو از طلای دست دوم چنین گفت: « معمولا جنسهای دست دوم طلا با خط و خش فراوان و بد رنگی همراه است و به تمیزی و براقی و کیفیت طلای نو نمی رسد و حتی اگر طلا فروش با مواد مخصوص ان را تمیز کند باز هم مشخص است و مثلا اگر گردنبندی دست دوم باشد قفل آن ساییده شده است.»

 

بیشتر بخوانید: چرا طل پوست را سیاه می کند؟

 

  •  اگر طلاجاتی که می‎خرید تخفیفات زیادی داشت یا فروشنده اصرار داشت تا شما را متقاعد کند که آن طلا را بخرید و برای آنکه شما ترغیب شوید تخفیف چشم‎گیری روی آن قطعه طلا پیشنهاد کرد؛ حتما  روی دست دوم بودن آن قطعه طلا شک کنید! چرا که برای یک قطعه طلا فروشنده هم مالیات ارزش بر افزوده و هم اجرت ساخت و هم سود مغازه را باید به قیمت طلا اضافه کند. در نتیجه روی یک قطعه طلای نو تخفیف زیادی نمی‎تواند به شما بدهد و فقط روی یک طلا دست دوم است که می‎تواند تخفیف قابل توجهی بدهد چرا که طلاهای دست دوم اجرت ساخت ندارند و طلافروش دستش در زمینه تخفیف باز است.
  •  همچنین از دیگر نکاتی که باید به آن توجه داشت، ( چه برای خرید طلا نو و چه برای خرید طلای دست دوم ) اصل‌بودن طلاست، زیرا برخی از طلافروشان مصنوعات طلا ۱۷ عیار که در سالیان دور تولید شده یا بدلیجاتی که خیلی شباهت زیادی به مصنوعات طلا دارند را به‌عنوان طلای متفرقه خریداری می‌کنند و به مشتری تحت عنوان طلای نو ولی با اجرت کم ساخت ، می‌فروشند؛ در نتیجه بهتر است برخی از راهکارهای تشخیص طلای اصل و طلای تقلبی یا بدل را بدانید تا بتوانید در بازار طلا خریدی موفقیت آمیز داشته باشید. .

     امیدواریم با خواندن این مقاله از طلامگ دیگر نگران خریدن طلای دست دوم به جای طلای نو نباشید؛ چون همانطور که گفتیم با کمی دقت در ظاهر طلاجات ( به خصوص بدنه طلا و قفل آن ) می‎توانیم به راحتی طلای نو را از طلای دست دوم تشخیص دهیم.

در طلامگ بیشتر بخوانید:

 

تشخیص الماس اصل

13 راه برای تشخیص الماس اصل از بدل

 

تخم مرغ فابرژه

فابرژه و تخم مرغ‎های شگفت انگیز طلایی

 

تاثیر طلا بر پوست

درمان پوست با طلا

 

دانه درخت کاروب که در گذشته برای اندازه گیری سنگ های قیمتی بوده به جای قیراط

قیراط چیست؟

 

نظرات  (۳)

سلام...من حدود 2 ماه پیش یه نیم ست کم اجرت خریدم که فروشنده خیلی تبلیغ کرد و وانمود کرد که تخفیف داده اما بعد از خرید و محاسبه دقیق تر قیمت هر گرم طلا از روی فاکتور دیدیم که تخفیف خاصی نداده و در واقع باز هم به قیمت طلای نو اون نیم ست رو فروخته....خلاصه که همیشه سر ادم کلاه میزارن ..مخصوصا وقتی می خواهی طلای قدیم خودت را با یک طلای نو تعویض کنی...

سلام بله درست است طلا ،طلا است وارزشی مشخص دارد فقط دسته دوم اون اجرتی که میگن کمتر میشه البته اگرفروشنده اشنا باشه

اگر ما از روی آگاهی و دانسته به بازار برویم برای خرید و به قول معروف حرفه ای عمل کنیم همه چیز درست می‌شود و ما دچار ضرر و زیان نمی‌شویم حالا که شما همه چیز رو برای ما می‌گویید ما دانسته به بازار می‌رویم و کمتر دچار مشکل می‌شویم .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی