مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

چرا مردان نباید از طلا استفاده کنند؟!

     سوالی که بیشتر اوقات ذهن ما را درگیر می‌کند این است که چرا دین اسلام و مراجع تقلید استفاده از طلاجات را برای مردان حرام کرده است؟ برخی از ما فکر می‎کنیم بدون هیچ دلیلی طلا برای مردان حرام شده است اما شاید از نظر پزشکی و علمی نیز به این قضیه نگاه کنیم، کمی نظرمان عوض شود؛ گاهی اوقات پزشکان غربی که به کتاب قرآن و مراجع تقلید ما بی‌اعتنا هستند با پیشرفت علم و کشفیات خود به نتیجه‌هایی می‌رسند که بیش از چند هزار سال پیش در قرآن به آن اشاره شده بود! دقیقاً همین موضوع است که خلق را با پیشرفت کردن علم به حیرت درمی‌آورد. اما می‌رسیم به بحث جالب اینکه چرا مردان نباید از طلا استفاده کنند، مگر طلا چه اثری روی بدن مردان می‌گذارد که استفاده از آن را حرام اعلام کرده‌اند، حتی این عمل از نظر دین اسلام مکروه نیست و از بیخ و بُن حرام است!

 

چرا طلا برای مردان حرام است

مضرات پزشکی طلا برای مردان

     برای اینکه بیشتر و با جزئیات بیشتری از مضرات طلا برای مردان آشنا شوید از زبان جواد ملکوتی خواه مسئول گروه نانو فناوری سبز این نکته را بیان می‌کنیم تا از پایه و اساس با این فلز منحصر به فرد آشنا شوید:

     ملکوتی خواه در ارتباط با مضرات استفاده از طلا برای آقایان اضافه کرد: از نظر پزشکی طلا روی گلبول‌های قرمز خون مردان اثرگذار است و سیستم ایمنی بدن آن‌ها را دچار مشکل می‌کند.

     ملکوتی خواه گفت: وقتی طلا با پوست مردان تماس پیدا کند، یون‌های آن وارد بدن می‌شود چرا که در ساختار چربی پوست آقایان و خانوم‌ها تفاوت‌هایی است. مقدار چربی پوست آقایان کمتر است از این رو، طلا به راحتی می‌تواند به صورت یون از پوست مردان عبور کرده و در کبد آن‌ها موجب اختلال شود.

     وی گفت: در تحقیقات انجام شده در سال 2010 در ونکوور کانادا مشخص شد طلا دارای خاصیت شبه القایی است که بر پوست و خون مردان اثر منفی دارد؛ طلا می‌تواند علاوه بر اثر منفی در کبد، موجب غلظت خون شده و به مرور زمان به امراض قلبی و سکته برای آقایان منتهی شود.

     همچنین استفاده طولانی از طلا روی تمام هورمون‌های مردان به ویژه هورمون‌هایی که از ناحیه هیپوفیز در بدن پخش می‌شود تأثیر منفی می‌گذارد و در آن میان می‌توان به کاهش ترشح تستسترون و کمبود اسپرماتوزوئید، در نهایت کاهش قدرت جنسی و در نتیجه عقیم شدن آن‌ها اشاره کرد.

     جواد ملکوتی خواه با اشاره به تحقیقاتی که در سال 1970 انجام شده گفت: در این تحقیقات مشخص شده است که شیرمادرانی که از طلا استفاده می‌کنند در سیستم جنسی نوزادان جمع می‌شود اما این امر برای نوزادان دختر صادق نیست. به طوری که 70 تا 105 نانوگرم طلا در یک میلی لیتر مایعی که اسپرم در آن وجود دارد به شدت تحرک و رشد اسپرم را دچار اختلال می‌کند.

طلای سفید یا پلاتین؟ کدام برای ساخت جواهر مناسب‌تر است؟

 

     وی اضافه کرد: از میان دیگر عوارضی که طلا برای مردان ایجاد می‌کند می‌توان به تحقیقاتی اشاره کرد که در سال 1990 در آمریکا انجام شده است. محققان با مطالعه روی افرادی که با طلا ارتباط دارند به این نتیجه رسیده‌اند که طلای موجود در بدن آن‌ها باعث ایجاد اختلالات هورمونی شده و هورمون‌های پرولاکتین و FSH بیشترین تأثیر منفی را از طلای موجود در بدن آن‌ها گرفته و بیشترین تجمع طلا در دستگاه تناسلی مردان مشاهده شده است.

     علاوه بر همه‌ی این‌ها طبق بررسی‌های متعددی که صورت گرفته، تعداد گلبول‌های سفید خون در مردان بیشتر از زن‌هاست، حال آن که تماس بدن مرد با طلا باعث بالا رفتن میزان گلبول‌های سفید می‌شود. به طور طبیعی با افزایش شمار گلبول‌های سفید، جا برای گلبول‌های قرمز خون کم شده و تعداد آن‌ها به طور محسوسی کاهش پیدا می‌کند در حقیقت؛ استفاده از طلا در مردان باعث بر هم خوردن تعادل میان گلبول‌های سفید و قرمز خون می‌شود. همین امر باعث بروز کم‌خونی در مردان و از سوی دیگر باعث بروز سرطان خون می‌شود که همگی بر اثر اختلال در گلبول‌های بدن مردان ایجاد می‌شود. اما در اینجا شاید این سوال ذهن شما را مشغول کند که پس چرا زنان می‌توانند از طلا استفاده کنند؟ اگر طلا روی تعادل گلبول‌های بدن مردان تاثیر می‌گذارد، پس زنان هم نباید از این امر مستثنا باشند؛ اما بهتر است زود قضاوت نکنیم شاید نگاه ما نگاهی سَر سَری و سطحیست با طلامگ با ما باشید تا جواب این سوال را هم بدهیم.

تفاوت بدن زنان و مردان

     مطالعاتی که روی ساختار بدن زنان انجام شده نشان می‌دهند تفاوت‌هایی جزئی در ساختار بدن زن و مرد وجود دارد. مانند نوع هورمون‌ها نوع بافت‌های چربی و خصوصیاتی از این قبیل از طرفی دیگر فلز طلا نیز حاوی اشعه‌هایی است که از پوست بدن رد شده و روی گلبول‌های بدن تاثیر می‌گذارد. این مساله در مورد مردان کاملاً صدق می‌کند ولی در زنان خیر. در زنان بین لایه پوست و گوشت، یک لایه چربی وجود دارد اما در مردان این لایه وجود ندارد. همین لایه محافظ چربی است که همانند سدی محکم مانع از رسیدن اشعه‌های مضر طلا به بدن زنان می‌شود.

مردان از چه نوع طلایی می‎توانند استفاده کنند؟

     وقتی صحبت از طلا به میان می‌آید یعنی استفاده از همه نوع طلا ممنوع است حتی طلاهایی با عیار پایین! اما اگر طلا به اندازه‌ای کم باشد که آن قطعه طلا جزو مصنوعات طلا به حساب نیاید؛ استفاده از آن بلامانع است اما به صورت کلی همه جواهرات ساخته شده از طلا را در بر می‌گیرد. زنجیر طلا، انگشتر طلا، حلقه طلا، بند ساعت و حتی عینک طلا و حتی سروکار داشتن با طلا و طلاسازی هم می‌تواند برای مردها مشکل ایجاد کند و فرقی هم نمی‌کند مدت کوتاهی با این طلا در ارتباط باشید یا طولانی، به هر حال برای مردان منع استفاده دارد. اما در برخی شرایط از طلا و سایر فلزات از قبیل نقره به عنوان درمان استفاده می‌شود و گاهی نیز این فلز در دندان سازی و جراحی استخوان‌ها کاربرد دارد.

     در این حالت چون صرف درمان بوده و برای برطرف کردن مشکل و بیماری ایجاد شده مورد استفاده قرار می‌گیرد، ایرادی ندارد. کما این که شواهد حاکی از آن است که در طب سنتی چینی و در طب سوزنی گاهی برای درمان برخی بیماری‌ها از سوزن‌های طلایی یا نقره‌ای استفاده می‌کنند.

بهترین و مناسب ترین گوشواره برای مدل صورت شما

 

     همچنین طلا به طور کلی به 3 رنگ زرد، سفید و قرمز در بازار وجود دارد یادآوری می‌کنیم که مهم نیست مردان از چه رنگ طلا استفاده کنند، بلکه مهم ماهیت طلاست که در هر سه رنگ آن وجود دارد. اما نکته‌ی مهمی که جا دارد در اینجا بیان کنیم این است که بعضی افراد گمان می‌کنند طلای سفید مثل پلاتین است و استفاده از آن ایرادی ندارد اما حقیقتاً باید بگوییم که سخت در اشتباه هستند طلای سفید همان طلاست و ماهیت طلا را دارد و همان تاثیرات را بر بدن مردان می‌گذارد و اما به جای طلا بهترین فلز برای مردان چیست؟

جایگزین طلا برای مردان

     بهترین جایگزین برای طلا، پلاتین است چون هیچ یک از اشعه‌های منفی طلا را نداشته و هیچ منع استفاده‌ای هم برای مردان ندارد و با خیال راحت می‌توانید از این قبیل جواهرات همانند پلاتین یا نقره که حتی برای بدن مفید هم هستند را استفاده کنید. همچنین اگر به دنبال موردی ارزانتر می‎گردید، زیورآلات مردانه از جنس استیل می‌تواند گزینه‌ی بسیار خوبی باشد.

 

ست کردن طلا و جواهرات با عزیزانتان

 

    در آخر این مقاله از طلامگ نظر برخی از مراجع تقلید را در هنگام استفاده از طلا به وسیله‌ی مردان بیان می‌کنیم:

حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای:

     «اگر چیزى که طلاى سفید نامیده مى‏شود، همان طلاى زرد است که بر اثر مخلوط کردن ماده‏اىرنگ آن سفید شده، حرام است، ولى اگر عنصر طلا در آن به قدرى کم است که عرفاً به آن طلا نمى‏‌گویند، مانع ندارد و پلاتین نیز اشکال ندارد.»

حضرت آیت الله العظمی سیستانی:

    «پوشیدن طلا (اگر چه با آبکارى رنگ آن سفید شده باشد) مثل آویختن زنجیر طلا به سینه، و انگشتر طلا به دست کردن، و بستن ساعت مچى طلا به دست، براى مردان حرام، و نماز خواندن با آن‌ها باطل است، ولی پوشیدن فلز پلاتین اشکال ندارد.»

حضرت آیت الله العظمی مکارم شیرازی:

     «زینت به طلا براى مردان به هر رنگى که باشد (حتّى طلاى سفید) جایز نیست و نماز خواندن با آن باطل است، ولى استفاده از پلاتین که فلز دیگرى است اشکالى ندارد.»

حضرت آیت الله العظمی صافی گلپایگانی:

     «اگر واقعاً طلا باشد و صرفاً رنگش سفید باشد، جایز نیست، ولی اگر پلاتین که فلز دیگری است باشد و اسمش طلای سفید باشد مانع ندارد.»

حضرت آیت الله هادوی تهرانی:

     «هر نوع استفاده از طلا برای تزیین، برای مرد‌ها حرام است، چه این طلا به صورت حلقه ازدواج باشد و چه به صورت گردنبند یا حتی پوشش روی بند ساعت. طلای سفید هم اگر همین طلای سفید متعارف باشد که هم قیمت طلای زرد است و در واقع همان طلای زردی می‌باشد که با آبکاری، رنگ رویش عوض می‌شود، برای مردان حرام خواهد بود. امّا اگر منظور از طلای سفید، پلاتین باشد که از طلا گران‌تر است، استفاده از آن برای مردان حلال خواهد بود.»

در طلامگ بیشتر بخوانید:

 

تشخیص طلای دست دوم از طلای نو

فرق طلای نو با طلای دست دوم

 

تاثیر طلا بر پوست

طلا : دوست پوست و زیبایی

 

تشخیص طلا اصل

لطفا طلای مناسب خود انتخاب کنید

نظرات  (۵)

سلام مطالب خوبی بود شنیده بودم طلا برای مردان حرام است ولی حالا فهمیدم چرا خب واقعا چرا استفاده می کنند البته الان طلا انقدر گران است که خانومها هم دیگه استفاده نمی کنند چه برسه به مردان والا

از مطالب خوبی که در این مجله گذاشتید متشکرم اگر خود مردان این مطالب بخوانند خیلی بهتر است تا اینکه ما بخواهیم اطلاع رسانی کنیم

ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون می گذارید این خیلی خوبه که ما بدانیم چرا نباید طلا به دست یا گردن خود بی اندازیم اگر اطلاعات نداشته باشیم راه درست را نمی تونیم انتخاب کنیم خیلی ببخشید الان خیلی خوابم میاد دیگه نمی تونم تا همین جاش هم زحمتم شد

ممنون از اطلاعاتی که در اختیارمون می گذارید این خیلی خوبه که ما بدانیم چرا نباید طلا به دست یا گردن خود بی اندازیم اگر اطلاعات نداشته باشیم راه درست را نمی تونیم انتخاب کنیم خیلی ببخشید الان خیلی خوابم میاد دیگه نمی تونم تا همین جاش هم زحمتم شد

مردان می توانند از پلاتین استفاده کنند اتفاقا پلاتین هم گرانتر است و هم با ارزشتر من هم فکر میکنم برای مردان مناسب تر است حتی می توان کمی پول بیشتر جمع کنم و برای خودم هم پلاتین بخرم.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی