مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

آیا می‎شود برای کودکان طلای دست دوم خرید؟

     این روزها با گران شدن طلا غالبا مردم به دنبال خرید طلاجات و زیورآلات دست دوم و کم اجرت هستند چرا که در این صورت حداقل می‎توانند از نظر گرمی طلای بیشتری خریداری کنند و کمی بیشتر در این آشفته بازار سود کنند. اما نکته‎ی مهمی که در ذهن بیشتر مردم پیش می‎آید، این است که آیا استفاده‎ی کودکان از طلاها و زیورآلات دست دوم ، خطر آفرین است یا نه؟! چون امروزه در برخی از سایت‎های خبری مانند tala.ir این موضوع مطرح شده است که استفاده از طلاجات و زیورآلات دست دوم خطرآفرین و بیماری زاست. اما این گفته در سایت های خبر تا چه میزان صحیح است و اعتبار دارد؟!

 

طلای دست دوم

 

     بنا به گفته رئیس اتحادیه طلا و جواهر استفاده‎ و خرید طلاهای دست دوم ممنوع است اما این موضوع صرفا به خاطر نکات بهداشتیست یا دلایل دیگری هم دارد؟ به نظر بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران اقتصادی دلایل دیگر اقتصادی نیز ممکن است روی ممنوعیت خرید طلای دست دوم موثر باشد مثل بسته شدن کارگاه‎های طلاسازی، رونق خرید و فروش طلا بدون فاکتور، بالا رفتن آمار دزدی طلا و جواهرات، فروختن مشابهات طلا به جای طلای دست دوم و... . با این حساب انتقال بیماری از طلاهای دست دوم نکته‎ایست که شاید از تمامی این موارد بی اهمیت‎تر باشد!

بیشتر بخوانید: فابرژه: تخم مرغ‎های شگفت انگیز طلایی faberge egg

     در این مقاله در طلامگ به بررسی این موضوع می‎پردازیم و راهکارهایی را برای ضد عفونی کردن طلاهای دست دوم پیش روی شما می‎گذاریم تا دیگر نگران طلاهای بی اجرت و دست دومی که می‎خرید نباشید و از آن مهمتر اگر قصد دارید طلاهای دست دوم را برای استفاده کودکان بخرید با خیال راحتتری این کار را انجام دهید.

اما چرا برای کودکان طلای دست دوم بخریم؟

     همانطور که در موارد بالا هم اشاره کردیم طلای دست دوم به خاطر نداشتن اجرت کمی کقرون به صرفه‎تر از طلاهای نو است، برخی از خانواده‎ها که شم اقتصادی بالایی دارند برای کودکان خود طلای دست دوم می‎خرند تا با سه تیر یک نشان بزنند! تیر اول قیمت مناسب طلاهای دست دوم است، تیر دوم هم پس اندازی برای آینده‎ی کودکشان است و تیر سوم علاقه‎ی شدید دختر بچه‎ها به طلاجات است که خواه یا نا خواه باید برایشان تهیه کرد. البته وقتی برای فرزندتان طلا می‎خرید حواستان باشد او را در کوچه و خیابان تنها نگذارید چرا که همیشه کسانی برای سرقت در کمینند، در نتیجه در بازارها و خیابان‎ها بهتر است طلای فرزندتان را در بیاورید و در جای امنی نگهداری کنید.

آیا طلای دست دوم بیماری‎ها را انتقال می‎دهد؟

     همه‎ی ما می‎دانیم کودکان نسبت به بزرگترها پوست حساستری دارند و همچنین در هنگام بروز بیماری بدنشان نیز مقاومت کمتری از خود نشان می‎دهد، پیشنهاد طلامگ این است که تا جایی که امکان دارد برای کودکانتان طلای دست دوم و بسیار کهنه نخرید در غیر این صورت از کسی بخرید که به خوبی او را می‎شناسید؛ خب به هر حال در هر موقعییتی پیشگیری بهتر از درمان است!

     اما فرض کنید در مغازه طلا فروشی بودید و یک قطعه طلای زیبا و سالم دست دوم برای فرزندتان دیدید؛ تکلیف چیست؟! ما می‎گوییم: اگر آن را با قیمت خوبی به شما پیشنهاد داده است، حتما آن قطعه طلا را بخرید و خودتان در خانه خوب آن را ضد عفونی کنید و بعد از آن به کودکتان بدهید تا استفاده کند. علاوه بر آن در طلافروشی ها مساله مهم این است که طلای نو را با طلای دست دوم  بتوانید تشخیص دهید که اگر خوب دقت کنید فرق بین طلای نو با دست دوم را متوجه می‎شوید.

     همچنین یکی از فواید ضد عفونی کردن طلاهای دست دوم این است که بسیار براق و نو می‎شوند، درست مانند روز اولشان! چراکه طلاهای دست دوم در طی مرور زمان کدر شده‎اند و جرم‎هایی بر اثر استفاده مداوم بر آن ایجاد می‎شود. اما برگردیم سر بحث اصلی خودمان! قرار بر این شد یا طلا دست دوم برای کودکانمان نخریم یا اینکه اگر هم خریدیم آن را به خوبی با روش‎های زیر ضدعفونی کنیم.

راهکارهایی برای ضد عفونی کردن طلا دست‎ دوم

  • ابتدا قابلمه‎ای را تا نیمه از آب پر کنید و بگذارید به مدت 15 دقیقه بجوشد، سپس قطعه طلا را درون آن بگذارید و به مدت 20 دقیقه صبر کنید. بعد از آن طلا را در بیاورید و با آب داغ و مقداری مایع ظرف شویی خوب بشویید. برای این کار بهتر است از مسواک‎هایی که دیگر لازم ندارید، استفاده کنید چون با استفاده از مسواک گوشه‎های قطعه طلا و پشت آن هم به خوبی تمیز و جرم گیری می‎شود. در ضمن اگر طلاهای دست دومی که خریده‎اید نگیندار است بهتر است با احتیاط این کار انجام دهید چرا که ممکن است بر اثر آب جوش، نگین‎ و سنگ‎های آن مات شود یا ترک بخورد در این راستا پیشنهاد می‌کنیم روش‌های مراقبت و نگهداری از طلا های خود را یاد بگیرید تا این سرمایه‌های زیبای شما حفظ و ماندگار باشند.
  • راهکار دیگری که برای ضد عفونی طلاهای دست دوم پیشنهاد می‎شود آبکاری کردن طلا ست. این یعنی طلای دست دومی که می‎خرید را از طریق طلافروشان به کارگاه‎های سازندگی طلا و جواهر ببرید. در آنجا طلایتان را بار دیگر آبکاری می‎کنند با این کار هم قطعه طلایتان ضدعفونی می‎شود و هم خط و خش‎هایی که روی آن طلای دست دوم هست از بین می‎رود.
  •  راه دیگر برای ضد عفونی کردن  طلاهای دست دوم استفاده از پنبه الکلی است. از آنجا که الکل یک ضدعفونی کننده قوی است می‎توانید با یک پنبه الکلی طلاهای دست دوم خود را قبل از استفاده خوب تمیز و ضد عفونی کنید و با خیال آسوده‎تر خود یا کودکانتان از آن استفاده کنید. حواستان باشد که الکل صنعتی استفاده نکنید چراکه ممکن است به طلایتان آسیب برساند.

     در نهایت این مقاله بهتر است این را هم یادآور شویم که بسیاری از طلا فروشان قبل از آنکه طلای دست دوم را به ما بفروشند آن را خوب تمیز می‎کنند یا آبکاری می‎کنند. همچنین طلای دست دوم درست است که طلای بدون کارمزد هم نامیده می‎شود اما به این منظور نیست که هیچگونه اجرتی بابت خرید آن پرداخت نمی‎کنید، 7 درصد سود مغازه را باید بپردازید شما با خرید طلای دست دوم فقط مالیات ارزش بر افزوده و همچنین کارمزد ساخت را پرداخت نمی‎کنید.

در طلامگ بیشتر بخوانید:

 

تشخیص طلای دست دوم از طلای نو

فرق طلای نو با دست دوم

 

خواص شگفت انگیز طلا

خواص شگفت انگیز طلا

 

گردنبند شیک

لطفا طلای مناسب خود را انتخاب کنید

نظرات  (۵)

سلام. مقاله ای که راجع به طلای دست دوم برای کودکان نوشتید واقعا خوبه. من میخواستم اول برای دخترم که یک سالش شده طلا بگیرم اما خب میدونید همه چی گرون شده. منم به گفته شما به حساس بودن پوست دخترم فکر کردم بخاطر همین خیلی میترسیدم پوست بچم خراب بشه یا جوش بزنه یا مریض بشه و .... .
اما خوب وقتی دقت کردم دیدم راه ضد عفونی کردنش رو هم گفتید و من خوشحال شدم.
چون بچست به نفع خودم هست که نه هزینه زیادی بابت طلا برای دخترم بدم و نه این که به همسرم فشار مالی بیارم.
ممنون از مقالتون 
پاسخ:
سلام دوست عزیز
خوشحالیم که تونستیم کمکی بهتون کرده باشیم.

سلام دستتون درد نکنه راهنمایی خوبی بود اینکه طلای دست دوم بخریم دگه برای فروش خیلی متضررنمی شویم خوبه اگر اوطور که نوشته بودید برای ضد عفونی کردن چه کار باید بکنیم این خودش باعث براق شدن اون هم بشه

طلا های دسته دوم وقتی با ارزش مب شوند که یا خیلی قدیمی باشند یا خارجی وساخت دست یا ایتکه از نگین های خیلی خاص درست شده باشند در غیر این صورت باید با قیمت خیلی مناسب خریداری شود تا به ما بچسبد خدانگهدار

من میگم برای بچه ها طلای نو بخریم بهتره همانطور که گفتید هم از لحاظ بهداشتی خوبه و همین که اصلا طلای کودک معمولا کوچک و کم وزن است برای همین خیلی گران در نمی اید پس نو بخریم بهتر است.

طلا برای کودکان یه دلیل اینکه کوچک است کم استفاده می شود و کم وزن در می آید پس چرا طلای دسته دوم بخریم طلای دسته دوم وقتی مفید است که وزن طلا زیاد باشد وگر نه دوگرم یا سه گرم که اجرتی نمیبرد

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی