مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

هر آنـــــــــــــــــچه که راجع به "طلا و جواهرات" باید بدانیـــد

مجله طلا و جواهرات

ما در وبلاگ طلامگ به زبان بسیار ساده صحبت کرده ایم. شما می توانید هر انچه که راجع به طلا و جواهرات است را در طلامگ بخوانید. مطالب خواندنی به همراه عکس ها در طلامگ علاوه بر این که به اطلاعات ما در مورد طلا و جواهرات اضافه می کند، باعث می شود ایده های خلاقانه ای هم از محتوای این بلاگ به ذهنمان برسد.

پیوندها

طلا بخریم یا نقره

| جمعه, ۴ تیر ۱۴۰۰

طلا یا نقره کدام برای مردان و کدام برای زنان 

طلا و نقره از فلز‌هایی هستند که وقتی استفاده می‌کنیم باعث اعتماد به‌نفس‌مان می‌شود. یک حس دلچسب پولداری به ما دست می‌دهد، بخصوص برای مردان این حس خیلی قویتر است با این وجود چرا می‌گویند طلا برای مردان خوب نیست با اینکه مردان نباید از طلا استفاده کنند و این در حالی است که در طلا و جواهر فروشی‌ها از مصنوعات طلا و جواهرات مردانه به وفور می‌بینیم بخصوص دستبندهای مردانه یا حلقه‌های ست بسیار زیبای مردانه و زنانه همین‌طور زنجیرهایی با مدل‌های نو به نو که از قدیم در بازار طلا می‌دیدیم. جالب است برایتان بگویم که در یک مغازة طلافروشی یک زوج جوان آمده‌ بودند، داماد یک سرویس طلا برای عروس‌خانم خرید و مطابق با آن عروس هم یک سرویس طلای مردانه برای داماد خرید. آیا تابحال به این موضوع فکر کرده‌اید که حکم طلا برای مردان چیست؟ یا چرا از نظر اسلام برای مردان نقره پیشنهاد شده مگر فواید نقره در چیست؟ یا اینکه چرا طلا برای مردان منع شده حال برای خانمها بسیار مفید وزیبنده است؟ به نظر شما خارجی‌ها چگونه از طلا استفاده می‌کنند؟ که در سطر‌های پایینتر در مورد این مطالب سخن به میان می‌آوریم.

زنجیر مردانه

 

آیا غربی‌ها نیز از طلا استفاده می‌کنند؟

با نگاهی گذرا به افراد جوامع مختلف درمیابیم که  تقریبأ همه مردم جوامع از طلا استفاده می‌کنند. غربی‌ها هم از طلا استفاده می‌کنند اما برای هرجایی از طلای مناسب آنجا، برای شرکت در مهمانیهای خانوادگی از جواهرات لوکس که دارای سنگهای قیمتی وزیبا می‌باشند استفاده می‌کنند، برای رفتن به محل کار از مصنوعات ساده و اسپرت استفاده می‌نمایند. از آنجایی که کشورهای اروپایی را با کشورهای آسیایی و خاورمیانه مقایسه کرده‌ایم، دیده می‌شود در کشور‌های اروپایی افراد عمدتأ از طلاهای ظریف با عیار پایین استفاده می‌کنند که بیشتر طلاهای ساخته شده همراه با انواع سنگهای قیمتی است. ولی در کشور‌های خاورمیانه از طلا با وزن بالا و عیار بالا استفاده می‌کنند. و این در حالی است که اسلام  برای مردان زیورآلاتی که از طلای کمتری استفاده شده را بهتر می‌داند.

اسلام و قرآن در مورد استفاده از طلا چه می‌گویند؟

در تاریخ اسلام و کلا مردم مسلمان هر کشوری را نگاه کنیم می‌بینیم که مردان متعهد به دین اسلام کمتر از طلا استفاده می‌کنند یا اصلا استفاده نمی‌کنند وبیشتر از فلز نقره به صورت انگشترهای عقیق یا فیروزه استفاده می‌کنند. وبرعکس زنان مسلمان از مصنوعات طلا خیلی استفاده می‌کنند وبعضی از خانمها بصورت افراطی طلا جمع می‌کنند تا جایی که از خرید وسایل واجب زندگی می‌زنند و طلا می‌خرند.

قرن‌ها پیش در مورد طلا رسول اکرم (ص) فرمودند: طلا برای مردان امتم حرام و برای زنان امتم حلال است.
همیشه می‌گویند هیچ چیزی بی‌حکمت نیست اینکه طلا برای مرد حرام است یا ایتکه نقره را جایگزین آن کرده‌اند و فواید بسیاری برای آن ذکر کرده‌اند هم بی‌علت نیست، براستی چرا طلا برای مردان حرام است؟ بی‌تردید اسلام هر چیز مضری را حرام اعلام می‌کند و هر چیز مفیدی را حلال و گرامی می‌دارد. خیلی از علمای شیعه و اهل سنت از مناسب نبودن طلا برای مردان نظر داده‌اند که ما در اینجا به نظر مقام معظم رهبری به دلیل اینکه ایشان رهبر بزرگترین کشور اسلامی هستند اکتفا می‌کنیم.

 

حکم رهبر انقلاب حضرت آیت ... العظمی خامنه‌ای در رابطه با طلا برای مردان؟

اگر چیزی که طلای سفید نامیده می‌شود همان طلای زرد است که آن را با فلزی مخلوط کرده‌اند و سفید شده است حرام است. ولی اگر عنصر طلا در آن به قدری کم است که عرفا به آن طلا نمی‌گویند مانع ندارد. پلاتین نیز اشکال ندارد. ( آیت‌ا... خامنه‌ای اجوبه الاستفتا ئات.ص 443 )

 

 

چرا مردان نباید از طلا استفاده کنند؟

براستی چرا طلا برای مردان مضر است با اینکه طلا به غیر از اینکه می‌تواند زینتی باشد می‌شود به آن یک نگاه سرمایه گذاری نیز کرد واین موضوع برای مردان حائزاهمیت است،  طلا به دلیل اینکه فلز گرانبهایی است و همیشه به نرخ روز قیمت‌ گذاری می‌شود مورد پسند مردان است و یک حس ثروتمندی به انها می‌دهد. خوب است بدانیم چرا مردان ازلذت طلا  نباید برخوردار باشند.

فلز طلا خاصیت شبه قلیایی دارد واز نظر پزشکی بر خون مردان تأثیر منفی می‌گذارد، این حالت باعث غلظت در خون و امراض قلبی و سکته می‌شود البته اتر طلا در مردان متفاوت است.  چربی مردان نسبت به زنان کمتر است به همین دلیل اشعه‌های طلا از بدن آنها به راحتی عبور می‌کند و روی تمام هرمون‌ها به ویژه هیپوفیز تاثیر منفی می‌گذارد و روی هرمون‌های پرولاکتین نیز اثر می گذارد و باعث کاهش قدرت جنسی و در نتیجه عقیم شدن مردان می‌شود. 

انگشتر مردانه

و همچنین مهمترین علت این است که تعداد گلبول‌های سفید در مردان بیشتر از زنان است، وقتی مردها از طلا استفاده می‌کنند گلبول‌های سفید در خون آنها زیاد می‌شود و فضا برای گلبول‌های قرمز کم می‌شود، تعداد گلبول‌های قرمز و سفید به هم میریزد به همین دلیل مردان کم خون و در نتیجه به سرطان خون مبتلا می‌شوند.

اثر طلا در مردان متفاوت است در بعضی از مردان تاثیر بیشتری دارد و در بعضی از مردان تاثیر کمتری دارد حتی ارتباط داشتن بعضی از مردان با طلا و طلاسازی هم می‌تواند برایشان مشکل ایجاد کند. در صورتی که داشتن طلا برای زنان مفید است که دلایل آن را برای شما باز گو می‌کنیم.

راهکاری جذاب برای استفاده مردان از طلا

در حال گشت و گذار در اینترنت بودم که برخوردم به دستبندهایی که با چرم طبیعی ساخته شده بود و روی آن را مزین به تکه ای از طلا کرده بودند، این طلاهای کار شده روی چرم طبیعی خیلی متنوع بودند. برایم خیلی جالب بود.

چرم طبیعی به خودی خود برای پوست مفید است و باعث تنظیم خون در بدن می‌شود حتی بوی خاصی که چرم طبیعی دارد یک سری بیماریها را از بین می‌برد و همین‌طور عایق خوبی می‌تواند باشد تا زیر طلای ساخته شده قرار گیرد ومانع اینکه طلا به بدن مردان ضرر وارد کند بشود. برای همین موضوع به عقیده نویسنده این مطلب مردانی که خیلی دوست دارند از طلا استفاده کنند می‌توانند از چرمهای طبیعی که روی آنها طلا کار شده است استفاده کنند. البته این مطلب کاملا نظر نویسنده است.

دستبند چرمی

چرا طلا برعکس مردان برای زنان مفید است.

در معقوله طلا از هر لحاظ که بنگرید به سود خانم‌های محترم نظر داده شده است چه از نظر اسلام و چه از نظر پزشکی حتی از نظر حقوقی هر گونه طلای موجود چه کم باشد چه بسیار متعلق به زن است بعد از این سخنان دل‌انگیز برای خانم‌ها طلا از نظر محققان و پزشکان فواید بسیاری برای آنها دارد. که آنها را بیان می‌کنیم.

طلا برای زنان فلزی گرم و تر است و اگر زنان از گردنبند طلا استفاده کنند طلا به قلب نزدیک می‌شود، باعث تقویت قلب می‌گردد، نابهنجاری‌های غددی وعصبی را از بین می‌برد، فشار عصبی را کاهش می‌دهد، هنگامی یک خانم از طلا بخصوص گردنبند طلا استفاده می‌کند دیگر در بدن او واکنش شیمیایی مضر به وجود نمی‌آید برای همین است که می‌گویند طلا سازگاری بالایی دارد و به عنوان عنصری پایدار در برابر اعضای بدن یک خانم از آن یاد می‌کنند. طلا می‌تواند با ارتعاشات گرم و تسکین کننده‌ای که در داخل بدن به جریان می‌اندازد رگ‌های خونی را شل کرده و با افزایش جریان خون اکسیژن بیشتری را به سلول‌ها ‌برساند و به بدن کمک کند که عمل کرد بهتری داشته باشد.

 

همچنین طلا می‌تواند با تأثیرات مثبتی که دارد می‌تواند بر مشکلات روحی و روانی درون ذهن غلبه کند و قدرت سیستم دفاعی بدن را افزایش دهد و درنهایت باعث کاهش استرس و اضطراب می‌شود. طلا در درمان و بهبود آرتروز نیز مؤثر است مانند مسکن درد عمل می‌کند. نکتۀ جالبی که در این میان می‌توانیم ذکر کنیم این است که طلا برای جلوگیری از درمان غدد درون‌ریز مانند تیروئید بسیار مفید است. از بزرگترین فواید طلا برای بانوان تنظیم دمای بدن در دوره‌های ماهیانه است که حرارت بدن را با تنظیم دما کنترل می‌کند و همچنین درد عادت ماهیانه را کاهش می‌دهد. ما در حال حاضر شاهد این هستیم که از طلا در علم پزشکی و در تجهیزات پزشکی استفاده می‌کنند پس می‌توانیم ازطلا به عنوان سلطان فلزات نام ببریم.

 

راه جایگزین طلا برای مردان چیست؟

تا اینجا دانستیم که مردان نباید از طلا استفاده کنند آنها طلا را استخراج می‌کنند، می‌سازند و ویترین‌‌‌‌‌‌های جذاب طلا فروشی‌ها را راه می‌اندازند وتقدیم به زنان محترم برای استفاده می‌کنند. البته بعد از اینکه سودهای فراوانی به دست می‌آورند. بهترین جایگزینی که به جای طلا برای مردان از سوی اطبا و محقین ارائه شده است نقره می‌باشد.

فلز نقره فلزی است با رنگ بسیار زیبا و جذاب مورد محبوبیت ائمه معصومین (ع) قرار دارد. نقره هم برای مردان مفید است و هم برای زنان محترم از خواص نقره تأثیر آن بر گردش خون است زمانی که انسان عصبانی می‌شود گردش خون در بدن زیاد می‌شود برای همین است که صورت سرخ می‌شود در اینجا فلز نقره کمک می‌کند که آرامش به افراد باز گردد و سوخت و ساز بدن را تنظیم می‌کند. اخیرأ دکتر هاری مارکراف استاد دانشگاه سانت دویس پس از تحقیقاتی که انجام داد به این نتیجه رسید که نقره صد‌ها بار بیشتر از سایر داروهای ضد میکروب و ضد عفونی می‌تواند میکروب‌ها را ازبین ببرد.

 

آیا فلز نقره معایبی دارد؟

بعضی از اشخاص عقیده دارند که وقتی از نقره استفاده می‌کنند رنگ آن سیاه می‌شود آیا می‌دانید علت چیست؟  زمانی که غدد درونی بدن به خوبی فعالیت نداشته باشند مواد ترشحی روی پوست تغییر می‌کند و فلز نقره به این تغییرات واکنش نشان می‌دهد و کم کم سطح رویۀ نقره اکسید می‌شود. در صورت مشاهدۀ چنین وضعیتی باید به سلامت بدن بیشتر اهمیت بدهیم واین هشداریست برای ما، در بعضی موارد فلز نقره بیش از حد سفید می‌گردد این موضوع به کلیه‌ها مربوط است و نشان می‌دهد که کلیه‌ها دچار مشکل شده اند. این تغییررنگ فلز نقره در انسانهای مختلف نه تنها عیب نیست بلکه مفیدترین راهی است برای تشخیص بیماری پس فلز نقره با تغییر رنگ دادن آلارم یک بیماری را در بدن ما میزند وهشدار میدهد که برای یک چکاپ سلامتی به پزشک خانواده مراجعه کنیم.

 

بیشتر بخوانید: عیارطلا چیست؟

سخن آخر

فلز طلا و نقره موهبت‌هایی هستند از طرف آفریدگار برای ما سرشار از موهبت‌های بی‌شمار که اگر بتوانیم درست از آنها استفاده کنیم بسیار برای ما مفید و سوومند و درآمد زا واقع می‌شود. طلا فلزی است خوشرنگ که زیبنده خانمها می‌باشد، این نشان دهنده این است که خداوند به بانوان اهمیت ویژه‌ای داده که می‌توانند از این فلز با ارزش به راحتی استفاده کنند و برایشان مفید نیز باشند. وفلز نقره را زیبنده آقایان قرارداده که وقار وشخصیت محکم و غرورآمیز آنان را نشان دهد.

نظرات  (۲)

  • دیوانه طلا
  • طلا ونقره هر دو جزء فلزات با ارزش و پر طرفداری هستند  برای همین استفاده از هر کدام خالی از لطف نیست  مقاله ی جامع و خوبی بود سپاس.

  • سارینا سمبوسه زاده
  • خدایی مگه میشه کسی تو این گرونی طلا بخرهه ما مجبوریم کلی نقره بخریم. من خدایی طلای عقدمم نقره خریدم اصلا هیچ امیدی برامون نمونده اونوقت شما تازه می گین طلا بخریم یا نقره !!! البته مقالتون خیلی خوب بود ها منم از روی نا امیدی دارم این حرفارو می زنم . تازه منو همسرم برای خرید خونه هم مجبور شدیم حلقه هامون رو بفروشیم و برای اینکه فامیل و پدر مادرامون نفهمن مجبور شدیم حلقه های نقره مشابه سفارش بدیم برامون بسازن. کل بازارو زیر و رو کردیم اما نتونستیم عین اون حلقه ها رو پیدا کتین که دیگه مجبور شدیم بدیم نقرشو برامون بسازن. به خدا با گرونی طلا مردم بدبخت شدن

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی